Nytt!

Det har hänt så mycket spännande saker som är värt att skriva om att jag måste uppdatera här. Det känns liksom...fel att skriva om det i andra bloggen när det inte ska handla om dieten (för en gångs skull).
jag har äntligen flyttat till min alldeles egna lägenhet. Det känns fantastiskt. Vi fick ägna hela lördagen (och lite av söndagen) åt att storstäda lägenheten, det var nog inte städat här på flera år - riktigt äckligt var det. Men nu har vi skrubbat väggar, golv och tak med svampar, disk -och tandborstar så nu är det rent. Och jag börjar känna mig som hemma!
Bilder följer här nedan...

För två veckor sedan var jag i Göteborg och hos Judith i Bergsjön. Anledningen var den traditionsbundna reunionkonserten på Billströmska. Det är tradition att när nya klassen har första stora konserten kommer alla som gick i klassen året innan på återbesök. Det var en himla fin helg, men mina känslor var överallt och ingenstans. Jag var lycklig och jag visste inte om jag skulle gråta eller skratta, och jag var ledsen så det gjorde ont i mig med tanke på att kanske aldrig mer skulle komma tillbaka, eller aldrig mer vara en del av den där fantastiska bubblan. Det var en konstig känsla att helt plötsligt vara den som varit där och numera bara är en betraktrare, som står utanför. Jag försökte sätta ord på mina känslor men det gick inte, och går fortfarande inte. 
Jag bara vet att Billströmska varit den bästa tiden i mitt liv. Absolut bästa, med så himla mycket kärlek. Den bästa kärleken.
På söndagen gick jag och Judith på spontanbio. Vi gick runt och njöt av ett höstigt Göteborg och kom på att vi skulle gå på bio - vilket vi gjorde. Jag ska flytta till Göteborg en dag. Jag blir lycklig där, av doften av Göteborg, av spårvagnarna, av avenyn, av atmosfären - jag älskar Göteborg.
Jag i Göteborg. Med en kvinna i handen.


Mitt kök, köksbordet. Badrum bakom till vänster

Mitt kök.
Vardagsrummet, sett från köket.
Tv! Det bästa på länge. Har haft abstinens.
Sett från sovalkoven.
Sovalkov
Och så en bild på första maten jag lagade i lägenheten. Så himla gott! Mums.
Nu ska jag duscha i min alldeles egna dusch.

Kommentarer
Postat av: sofia





Åh vilken härlig känsla att ha en aldeles egen lägenhet!! Jag är jätteglad för din skull sanna! Nu vill jag komma och hälsa på snart! Men det får nog bli till våren kanske :) <3

2011-10-12 @ 21:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0