A Second Chance

Måndag igen. Näst sista måndagen här. Tiden går så fort, jag hinner inte registrera, eller leva...

I fredags var det dags för min avslutningskonsert här på Billströmska, bara egna låtar. I fem dagar har jag varit nervös, men det gick så himla bra och jag är otroligt glad och lycklig och stolt att det gick - att jag fick ihop det, att jag hade mina fantastiska musiker med mig. Så Tack!

Mamma och pappa passade på att komma ner och titta, och tog Gerda med sig i bilen och medan de sov på Bed & Breakfast sov Gärdis här hos mig och var med på festen på kvällen - supermysigt!
Dock har jag varvat min tid den veckan med rep och packning, för på lördagen tog de med sig all min packning hema till Lindesberg. Praktiskt så de slipper hämta mig om två veckor igen (får istället åka med Judith och det är jag så himla tacksam och glad för, så vi slipper säga hejdå), men nu känns rummet tomt och inte så mycket "mitt".

På fredag ska jag ner till Malmö igen, eftersom jag inte fick godkänt teori &-gehörsprov när jag sökte musikhögskolorna kom jag därmed inte in någonstans, men malmö gör oss en andra chans och jag måste ju ta den, annars kommer jag ångra mig. Så OM jag (mot mångamånga odds) klarar provet denna gång så har jag en plats på musiklärare åk 7-9 i Malmö. Håll tummarna för mig!

På torsdag har vi konsert igen, sångkonsert och jag är sjukt opepp, och kan ungefär ingen av de fyra låtarna jag fått. men det löser vi.

Nu måste jag gå till maten, nu har ni i alla fall fått en kort uppdatering om livet på Tjörn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0