En uppdatering om mitt liv för stunden

Nu tänkte jag att det var dags att uppdatera er om hur det gått med sökningarna hittills.

Göteborg och dess genrebreddsprov gick bra, det var fruktansvärt nervöst med handsvett och jag skakade och var väldigtväldigtVÄLDIGT nervös. Men det var en skön början, jag tror inte att jag kommer in, men Göteborgs utbildning är ingenting som tilltalar mig, vilket är synd - för jag kommer sakna Göteborg.

Förra helgen var jag så långt söderut som i Malmö och vi var fyra stycken från klassen där samtidigt, det var skönt att ha någon att hänga med under tiden. Det provet gick bra, jag är nöjd med min sånginsats, förvillades dock lite av min komppianist som inte var den absolut bästa, men jag körde på och jag tror att det var bra. Jag fick i alla fall reda på i torsdags att jag fick ett godkänt sångprov och därmed har en liten chans att komma in! Vi stannde i Malmö över natten och jag och Amanda sov hos hennes kompisar i den mest fantastiska lägenheten! En drömlägenhet, i allra högsta grad. På kvällen gick vi ut i Malmö och såg ett asbra band, det var jätteroligt och jag har officiellt fallit för Malmö stad, musikhögskolan är rätt sliten och så, men staden väger upp det hela. Nackdelen är ju att det är långt hem, vilket är det jag saknat detta året, att jag inte har kunnat träffa mamma och pappa när helst jag viljat. Men man kan ju inte få allt...

Nu har jag varit ledig från sök och fortsätter min ledighet fram till nästa onsdag då jag beger mig mot Arvika för att söka Ingesund på torsdagen. Därifrån beger jag mig direkt mot Örebro och stannar där ett bra tag. Har antagligen mina teori och gehörsprov/gruppledningsprov/sång-och-spel-prov i Örebro på tisdagen eller onsdagen (dessa prov behöver man bara göra en gång på valfri skola, de är gemensamma och gäller för alla skolor - det är bra!), och mitt sångprov ligger antagligen på torsdagen eller fredagen, tider har inte kommit upp ännu, jag ringde bara till skolan och snokade lite.
Men det blir skönt att komma hem, hinner förhoppningsvis träffa Syrran en dag innan hon åker till Kreta för sommarsäsong där och det är skönt att få vara ledig och komma bort från sökstress, och coola ner lite. Jag hoppas för ALLT i världen att det går bra i Örebro - en skola som har allt, enligt mig, med den utbildning jag helst vill gå, fräscha fina lokaler och nära hem till mamma och pappa. Vi får la se vart ödet bär mig.

Nu ska jag gå och öva, så jag tar mig in någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0