What To Do

Det märks att det börjar hända saker. Allt på en gång, som det brukar bli. Konsert, turné, konsert igen, sökningar, konsert igen, och börja planera min egen konsert också och kunna skriva tillräckligt många låtar.
Och jag börjar fundera på hur jag ska lägga upp mitt liv.
Jag vill till högskolan, kommer jag inte in vill jag åka som aupair till USA, och kommer jag in, då tar jag nog ett studieuppehåll ett år och far mot väst ändå. 

När jag var sexton år åkte jag till Frankrike och Taizé, vilket är ett stort kloster dit många av Europas ungdomar åker. Där träffade jag Sandra från Göteborg och hon är numera min inspiration. Hon är nämligen i USA nu och jobbar i New York hos en familj med tre barn. Det var det som övertygade mig. Jag har länge funderat på det, hade även tanken förra våren att åka som aupari till hösten som var, men Billströmska lockade mer. Men nu längtar jag faktiskt, till att få bo i USA ett år, känna hur "svenssonlivet" går till over there. Och att jobba med barn, det vore fantastiskt.
Men. Re-focus on musiken nu.
Måste. Städa. Klart Och öva. Och skriva. Och öva.

Och så finns det folk som tror att musiklivet är slött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0