Rewind

Ibland är det enda man behöver en dag där man gör "ingenting". Det var precis en sådan dag jag åttog mig i lördags. Jag gick runt här i min pyjamas hela dagen, gick inte ett steg utanför dörren och såg två filmer. Åt hemmalagad pizza och drack cola hela dagen. Kvällen avslutades med världens roligaste "vem är jag"-lek. Ni vet den där när man har en lapp i pannan med ett namn på en känd person så ska man gissa vem man är. Fantastiskt lördagsnöjde.
I dag vaknade jag elva av min klockradio och jag vaknade igen vid tolv av att radion slog av sig, utan vetskapen att jag somnat om igen. Det blev en lång härlig frukost med klasskamrater. Det är något visst med söndagsfrukost-häng här på Billy.
Idag klev jag i alla fall utanför dörren och tog mig de tvåhundra meterna till musikhuset för att öva. Så mycket övning blev det inte - men det blev en ny låt! Och det är, enligt mig, så mycket bättre!
Teoriläxan blev också gjord innan det blev lite Solsidan, följt av Mia och Klara. Perfekt helg.
Nu ska jag sova, och hoppas att jag somnar, trots att jag endast varit vaken i elva timmar. 
Imorgon kör vi - övningsschema here I come.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0