Mitt tvåtusentio

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Många saker! Rest utomlands med vänner, skaffat icakort (är inte det vuxenpoäng så säg?), tagit körkort - för att nämna några. 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag har slutat med nyårslöften efter år av misslyckanden.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

4. Dog någon som stod dig nära?
Fonzie. 

5. Vilka länder besökte du?
Jag tog mig en tur till Kreta i somras.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Egen lägenhet, högskola, eller USA

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Alltid och alltid känns ju svårt, men när jag tänker tillbaka på detta år är det två datum som jag kommer på såhär på rak arm - 29 April och dagen vi åkte till kreta - 3 Juni. Och avslutningsdagen på Tyft förstås, men det exakta datumet minns jag inte. Men sorgen minns jag.

8. Vad var din största framgång 2010?
I början av året kände jag mig starkare än nånsin i mig själv och den jag är, men det har dalat lite framåt slutet av detta år, men om jag ser till början av året så är det en enormt stor framgång för mig.

9. Största misstaget?
Det finns många. Men ibland kan det bästa vara att säga "Tack, men nej tack. Det räcker nu".

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Magen, som vanligt.

11. Bästa köpet?
Jag minns sällan mina köp i efterhand. Men filtrerna till mina öronproppar är värda varenda 800 spänn!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Körkort och hyra.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Billströmska och alla fina älskade vänner där.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
I kombination med 2009 måste jag nog säga YMCA. 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Generellt sett gladare, men det har funnits dagar som har varit väldigt jobbiga. 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Promenerat, tagit vara på tillvaron.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Låtit onödiga saker tagit energi från mig. 

18. Hur tillbringade du julen?
Som vanligt hemma med familjen, med farmor och Ivar på julmiddag.

19. Blev du kär i år?
Ja, det blev jag nog. 

20. Hur många one night stands?
None!

21. Favoritprogram på TV?
Grey's Anatomy - som vanligt. Och min nya kärlek då förstås - Vampire Diaries. Och icke att förglömma, kanske den bästa svenska serien någonsin? Mina vänners liv. Alldeles fantastiskt bra!

23. Bästa boken du läste i år?
Jag tror att jag läste Eclipse och Breaking Dawn under detta året, så jag säger självklart dem! Och Marian Keyes' bok Brightest star in the sky.

24. Största musikaliska upptäckten?
Wildbirds & Peacedrums

25. Något du önskade dig och fick?
Resan till Kreta

26. Något du önskade dig men inte fick?
Mer ork! Energi! Min väska som blev stulen på tåget ville jag hemskt gärna ha tillbaka... 

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Tjugoårsdagen firades lite lätt hemma med vänner med tårta och champagne. Och någon dag senare med familjen och farmor och Ivar.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer självförtroende gällande sången, det hade nog hjälpt i utvecklandet att inte ha massa tankar som kan hindra mig från att testa nya saker.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Väldigt mycket leggings.

31. Vad fick dig att må bra?
Billströmska. Vännerna. Musiken.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Robert Pattinson?! 

33. Vem saknade du?
Vännerna hemma i Linde, mamma & pappa, Fonzie.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Kan inte lämna några namn - den nya klassen är fantastisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0