HATA!HATA!HATA!HATA!

Mm, Alliansen är fantastiskt. Verkligen.

Jag hatar ert jävla system! Jag hatar att ni gjort Sverige till ett klassamhälle, där man ska veta vad man vill med sitt liv när man är 15 år och inte ha rätten att ångra sig och komma tillbaka till en utbildning om man avbrutit den. Jag hatar att ni infört ett nytt lärarsystem, ett lärarsystem som bygger på kunskap mer än kompetens. Jag hatar att ni inte anser att kulturyrken är tillräckligt bra yrken i sig, inte utan något kompletterande ämne som matte eller historia.
Och jag förstår inte hur ni kan förlänga en lärarutbildning till fem och ett halvt år när Ni verkar tycka att lärare inte är värda högre löner än vad de har idag. Jag förstår inte hur ni å ena sidan kan stå och tala om hur viktigt det är med kompetenta lärare i skolorna och därför gör utbildningen lika lång som för läkare när vi får lön som inte går att försörja en familj på.

Och tack vare er och ert jävla system och er jävla klasspolitik krossar ni min dröm. Tack så jävla mycket.
Örebro får antagligen inte examinationsrätt och därmed ingen musiklärarlinje. Tack alliansen, tack Jan Björklund för att du har krossat mitt hopp om att få komma in på högskolan i Örebro och få ta del av det kulturlivet, den fantastiska musikbyggnaden, den utbildningen den skolan erbjuder, som ingen annan högskola i det här landet erbjuder. Tack. Tack som fan. Jag hatar er. Fan vad jag hatar er!

Gråt allians av vårt hat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0