Ingen vanlig lördag

Årets första bränna - check.
Årets första separationsångestgråt - check.

Att denna dag var en lördag finns det inget i mitt liv som tydde på, folkhögskolansdag innebär tidig morgon och vanlig Billyfrukost och skolstart halv nio. Det innebar också, inte alls lika vanligt, loppis på skolan, konsert och prisutdelning till vinnaren av tävlingen "mitt bästa folkhögskoleminne". Den lycklige vinnaren är nu tiotusen kronor rikare och det är lika mycket mina minnen som hans - då vi delar samma klass.
Solen skiner idag och inte en vind har blåst nu på eftermiddagen, det har inneburit häng i solen med klassen. De här bästa dagarna på Billy är samtidigt de värsta, som när vi alla kollade på Peters vinnande filmbidrag med folkhögskoleminnen idag, separationsångesten är ett faktum med mindre än två två månader kvar här på Billy. Så mycket sorg och glädje och lycka och kärlek - på samma gång.

Men ikväll ska vi bannemig ha storfest och jag är taggad, jag var också den enda som var taggad igår - men kul hade jag för det (likör 43 med mjölk gör susen!)

Kolla in Peters vinnande bidrag på youtube, det är riktigt fint!
(jag önskar jag kunde få in klippet här i detta inlägg, men så teknisk tycks jag inte vara, ni får nöja er med denna länk:)
http://www.youtube.com/watch?v=a9XxqYvsLuw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0