Future Sex/Love Sound

Jag undrar var framtiden har tänkt föra mig.
Jag undrar vilken stad jag kommer bo i, vilka vänner jag kommer ha och inte ha kvar.
Jag undrar vilka människor jag kommer möta längs vägen, vilka som kommer såra och uppröra mig och vilka som kommer göra mig lycklig och röra upp mig - till att bli en annan, en ny Sanna.

Mitt fokus ligger på musikhögskolan nu, och sökningarna som väntar.
Vad är det som säger att det är det som ska komma härnäst?
Vad är det som säger att min vilja är det som är rätt?
Jag vill till musikhögskolan, jag vill gå där, även om allting just nu är upp och ner tack vare regeringen och att utbildningen numera ligger på fem och ett halvt år. Men jag kan inte se mig göra något annat än musik, trots att utbildningen är lång och csnlånen på tok för dyra för den framtida betalningen i yrket jag valt.
Nu vill jag bara bli frisk från min onda hals så jag kan börja sjunga igen.
Jag vill gärna inte hålla min sambo-för-helgen vaken på grund av mitt hostande heller. Jag får Timmy på besök. Vi ska festa, åka in till Göteborg på lördag och han åker hem redan samma kväll. Det ska bli roligt att träffas, att han få se mitt liv här. Mitt liv med Billy.


(Jag gillar inte när blogginlägg jag just skrivit försvinner så jag får skriva ett nytt, ur minnet av det jag just skrev. Bara som en parantes)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0