Beauty is the beast

Det blev en städdag idag, i regnet. Tjörn är vackert, även när regnet står som spön i backen och alla sitter instängda i sina hem och längtar till värmen. Igår var det två veckor kvar till hemresedag. Två veckor. Tiden springer iväg, och springer känns inte tillräckligt...
Just nu funderar jag mest över hur jag ska lyckas packa ner mitt rum i kartonger som ska rymmas i vår bil. Men jag antar att jag lärt mig någonting inför nästa år - det är ganska onödigt med fem par sängkläder, fyra flaskor volymspray för håret och hela min garderob, inkluderat kläder jag aldrig haft på mig hemma, men som kunde komma till användning här (vilket de såklart inte gjorde).
Jag stör mig lite på mig själv att jag har svårt att leva i nuet, att jag stressar så inför avslutningen, att jag är rädd för den kommande separationsångesten och saknaden. Men nu ska faktiskt Kreta bli av och midsommar firas förmodligen också med min Billströmskafamilj. Jag ska ta tag i det. Nu faktiskt. Dags att leva i nuet och förtränga separationsångesten (den kommer ändå göra sig påmind kommande veckor).

Men jag kommer sakna Tjörn också, det är någonting som gör mig lugn här, någon slags kärlek, kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0