Livet på den västra sidan

Kära vänner, nu har det gått sån där tid igen då jag inte tagit mig, just det, tid att uppdatera er om mitt spännande folkisliv. Det kan mest bero på att internet inte fungerat i vårat Arken-hem, om jag nu ska skylla på någonting.

Tiden bara rinner iväg och tanken på att vi snart faktiskt slutar här gör mig  t o m  och ledsen. Därför ska jag inte prata vidare om det nu.

På torsdagkväll lämnar jag världens bästa ö för världens bästa familj! Jag far hem till Linde för att träffa syster Emma som är på besök i Sverige innan hon åker vidare mot Kreta för sommarsäsong, och jag passar även på att se SEPTEM, estetiska programmets musik och teaterprojekt. Jag får en ganska så rejäl nostalgitripp när jag tänker på vad de går igenom nu, dagarna innan första föreställningen. Jisses vad roligt vi hade när vi gjorde Cotton Club! Ni som varit trogna läsare i några år har kanske minne av mina, sisådär, tjugofem inlägg om den tiden... Så jag behöver nog inte riktigt beskriva min kärlek för den föreställningen och människorna jag lärde känna under den tiden.

Förövrigt är jag och mina girls Johanna och Judith inne i en reseplaneringstid. Vi försöker i alla fall hitta en resa till sommaren som tar oss till Kreta (japp, till syrran!). Vi har planer på att åka den 3 Juni om vi får som vi vill. Jag hade gjort upp en budget över hur mycket pengar jag fick spendera de resterande månaderna på denna skola, men den sprack redan idag när jag (faktiskt var tvungen!) att köpa nya Converseskor... Men det kan ju faktiskt gå ändå!
Jag håller er uppdateradde om saken, jag lovar.

That's it for now.

Vi har förövrigt twilighthelg här på skolan, igår såg vi twilight och idag ska vi se new moon (som jag visst också råkade inhandla, oops) och jag är lycklig. Robert är någonting utöver det vanliga. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0