I bråda tider

Stressa mindre!!!
Det är i alla fall vad min stressmage skriker just nu (eller kan det möjligtvis bero på det stundande magsjukan som fått två arma själar på fall här på skolan? Nej, jag tror faktiskt mest på stressen).
Efter lovet har det varit allt annat än lugnt här på Billströmska. På fredag stundar en festspelning i Göteborg och det ska bli otroligt roligt, vi kör allt från "fångad av en stormvind", "sakta vi gå genom stan" och "rockin' all over the world" till "kom igen Lena". Det är en salig blandning, och denna saliga blandning har krävt (och kräver förstås fortfarande) en hel massa rep! Så det är typ det jag har gjort de senaste dagarna, repat. Fast det är nog ett av de roligaste repen jag haft i mitt liv. Jag är väldigt peppad för jag har en bra sångperiod igen och vi går in med inställningen "mer glädje och party på scenen än blodigt allvar", det känns tryggt... och roligt.
Men nu börjar min kropp säga stopp och det är ju tur att vi kört igenom de flesta låtarna nu och det som väntar är ett genomdrag under torsdagen, då har låtarna fått landa lite och vi får se vad som faktiskt sitter.

Nu sitter jag på mitt alldeles för stökiga rum med tända doftljus och lyssnar på Håkan Hellström. Helst av allt skulle jag vilja ha orken att städa - för det stökiga rummet i sig gör mig stressad, istället ska jag tvinga mig in i ett yogaprogram och andras lugnt och fridfullt igen. Ikväll s k a jag sova tidigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0