Helgmys på hemmaplan

Det är skönt att vara hemma.
Som att kroppen på något sätt vet att hemma alltid är lite bättre.
Det var längesen jag kände mig såhär avslappnad efter en helg, och då har inte ens lördagen börjat (enligt Sannatid är 10.54 fortfarande morgon). Min syster har farit mot Kreta nu på morgonen, därav mitt tidiga vaknande. Hittills har jag hunnit äta en lång frukost med NA som min frukostvän, duschat, gjort lite pedikyr och plockat alldeles för oplockade ögonbryn (intressant vetande).
Ikväll ska jag och mamma på Septem, jag ser fram emot det som bara den. Jag har bara hört goda ord om föreställningen, så det ska bli spännande.
Imorgon bär det av mot skolan igen, utvilad och redo för en veckas nya tag innan det är dags att bege sig hemåt igen för påsklov. Det är skönt att få vara hemma lite, det går så långt mellan varven annars. 

Och så älskar jag trådlöst internet som fungerar. Att sitta i min (stooora) säng med laptopen i knät är det mysigaste helgmyset som finns tycker jag. Så jag ska fortsätta ägna mig åt det. Facebook och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0