En midsommarnattsdröm

Midsommar. Jag längtar!
Det bär mig nu, tanken på midsommar och alla fina som kommer vara där.
På torsdag åker jag till Uddevalla till festvärden Johanna, på söndag till Partille och spenderar dagen och natten hos Cornelia, helt underbart ska det bli. Jag längtar, mer än ord kan beskriva.

Jag hoppas det blir bra, att det går bra. Att lyckan finns med, att jag klarar det, att det kommer kännas bra - eller inte kännas alls.

Månader går, men det finns fortfarande med mig, vad som hade kunnat vara... Världens sämsta och jobbigaste tanke, men det är det som finns inom mig hela tiden, det tycks aldrig ta slut.
Jag tycker inte om tystnaden av det heller - det som hade kunnat vara, för tankarna bara går och ovissheten smyger sig på och miljoner frågor som aldrig bör ställas hör, och ser jag mig själv ställa och det är helt enkelt inte så det ska gå till.

Men midsommar ska jag bara njuta, om allt behandlas väl, och går väl. Pray with me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0