Obsession

I guess I'm stuck with the twilight obsession again. Men inte mig emot.
Efter att ha sett Eclipse på bio här om dagen beslutade jag mig för att ta mig för den boken igen, och ja.. Jag slukade den lika snabbt med samma intensiva spänning som förra gången och jag har redan tagit mig an Breaking Dawn, igen.
Jag tror inte jag ska börja med att gå in på alla detaljer som gör Twilight så bra och så spännade och så fängslande. Men ja, att Edward gör det hela mer tilltalande ska jag väl inte sticka under stolen med, men det finns någonting annat också - långt från allt vad Edward heter. För Stephenie Meyer når mig (och en del andra, tydligen) på ett sätt få författare har lyckats med tidigare (hon och Marian Keyes, typ).
Och jag är bara tacksam att få fördriva lite tid och varför inte med en bra bok? Om inte annat är det skönt att få slukas in i värld långt ifrån körkortsplugg.
Förövrigt var jag på riskettan idag, en totalt meningslös kurs som inte gav mig någonting annat än tre ödslade timmar på saker jag redan förstått. Men nu är den gjord i alla fall och nu är det bara mitt eget teoriplugg och bilkörande som återstår av förberedelserna inför ett körkort.

Nej, nu kallar Breaking Dawn.
Snart ska jag ta tag i mitt låtskrivande, någonting bubblar i mig men som inte riktigt lyckats tagit sig ut ännu. jag vill skriva något storslaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0