En lång historia med fint umgänge

Jag tror inte jag överraksar någon av er när jag säger att min Göteborgsvistelse var BRA!

I måndags kväll, när jag kom till Göteborg mötte Erik upp mig på stationen, så åt vi god mat på Fröken Olsson, och hängde sen i trädgårdsföreningen resten av kvällen. Det var en fin dag.
Jag kom till Cornelia strax efter nio, och vi spenderade den kvällen (precis som de andra) framför tvn och sex and the city!

På tisdagen var det dags för Liseberg! Jag har aldrig klarat av att vara på Liseberg i sex timmar, men i tisdags gick det utan problem. Till saken hör att vi fick gratis inträde av Becky och även åkbiljetter, och på Liseberg tycks de ha någon "deal" att inte ta varandras åkbiljetter om man jobbar på Liseberg, så Becky gick först i kön till karusellerna och visade att hon jobbade där så vi fick behålla våra åkbiljetter. Jag förbrukade tre stycken åkbiljetter den dagen!! Jag åkte verkligen allt jag ville åka, plus lite till.
Innan jag åkte ner var jag helt säker på att jag skulle åka uppsvinget* men när jag väl kom till Liseberg blev jag jättenervös och hoppade över det första Uppsvingsåket. Sen tog jag mod till mig - eller tvingade mig själv att göra det. Jag tänkte att eftersom jag gjort det en gång så kan jag lika gärna göra det igen, men det var inte utan nerver jag satte mig i gungan. Men jag gjorde det, och eftersom det inte var någon kö till gungan kunde vi åka en gång till på direkten, sen kände jag att det ändå fick duga.
Men uppskjutet och höjdskräcken var två andra attraktioner som jag gillade starkt - och balder förstås. Kanonen var lite mer av en nära-döden-upplevelse fast med väldigt mycket lycka, men ett åk fick räcka.

Så var ju tanken att jag skulle åka hem på onsdagen, men så skulle visst Jens och Davis ha spelning på fredagen, så Cornelia erbjöd mig sovplats i tre nätter till, så jag stannade kvar helt enkelt!

Så på onsdagen låg vi vid badet hela dagen och torsdagen spenderades i Göteborg, bland annat i Haga där vi åt och fikade på Husaren, världens bästa café.
Sen kom fredagen och Cornelia jobbade. Istället hängde jag med Becky på köpcentrumet Allum i Partille och sen kom Erik till Partille och joinade oss, och jag hämtade mina grejer hos Cornelia och vi begav oss på en halvtimmes förfest hos Becky innan vi var tvugna att ta bussen till Göteborg om vi skulle hinna till spelningen.

Den följdes av utgång på Lilla Linné på Linnégatan, ett jättemysigt ställe med goda shots - tydligen. Sen gick vi till ytterligare ett ställe på andra lång och hängde där tills det var dags för fyllemat på Burger King och sedan hemgång.
Jag och Becky var hemma i partille runt halv fyra, och gick sedan upp klockan åtta igen i lördagsmorse för att jag skulle hinna med mitt tåg klockan tio från centralen.
En underbar kväll!!
Ja, det var min Göteborgsvistelse det.

Jag älskar Göteborg, och jag älskar mina vänner!
Jag hade sex underbara dagar, tack!


På återseende.






*Uppsvinget är en karusell som är som en gunga, men man sitter bara fast över magen, och inte över resten av kroppen som i typ berg och-dalbanor. Och så går gungar man över 90 grader upp i luften - och det finns ingenstans att hålla i sig!

Kommentarer
Postat av: Ellen

jag saknar dig!

2010-07-19 @ 21:59:40
URL: http://swedishrebel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0