Everything comes to an end

Så bara sådär så var mitt jullov överstökat.
Jag hade tänkt mig tre veckor fyllda av ensamhet, tjörnlängtan och ett evigt tjat om mina underbara nya klasskamrater, men det blev nästan inte alls så.
Till att börja med så har mamma och pappa varit lediga praktiskt taget hela min ledighet och min syster har inte spenderat särskilt mycket tid i sin lägenhet utan hon har spenderat sina nätter här hemma - allt för att få lite jullovskänsla i vuxenvärldens hetsiga arbetsliv. Det har förstås varit trevligt för jag har umgåtts en massa med henne och kanske mest det är på grund av det som jag träffat mindre vänner än vad som var planerat.

Jag har heller inte känt särskilt mycket tjörnlängtan, mest för att jag hela tiden har varit omringad av djur och människor här hemma som inte gett mig den där "ensamhemmastunden" jag hade både sett fram emot och våndats inför, men å andra sidan kan ju det var väldigt positivt i detta fall. 

Jag har inte övat särskilt mycket under jollovet, för att jag varit förskyld hela lovet (och fortfarande är) och haft hosta och en irriterande hals. Men piano hade jag ju allt kunnat öva kan jag tycka, men det vore lögn och om jag sa att jag faktiskt inte tyckt det varit skönt att inte göra någonting. Eller jo, någonting har jag faktiskt gjort (även om det inte har med övandet att göra) - jag har vänt på dygnet och läst hela the twilight saga. Jag lyckades läsa alla fyra engelska twilight böckerna på sex dagar, pretty up there skulle jag vilja säga. Jag är besatt, men det börjar lägga sig lite, särskilt den där enorma tomheten som befann sig inom mig i samma stund jag läste sista bokens "the end". Bra var böckerna i alla fall - de rekomenderas!

Jag hann även med ett efterlängtat besök på Lindeskolan igår, det var helt otroligt underbart och lyckan spred sig inom mig när jag gick därifrån. Det var en skön känsla att på något sätt landa i det gamla igen. Jag fick mig även en rundtur i kulturskolans nya lokaler och ja, jag känner mig fortfarande grön av avund för hur fint de har fått det. Men även glädjen över att politikerna faktiskt visat att de vill satsa på vårat fina och bästa estetiska progam - I like it!

Ja, och imorgon bär det åter av mot Tjörn igen. Jag ångrar bittert att jag inte beställde tågbiljetten för tre dagar sedan när jag tänkte göra det, idag är den nämligen hundra kronor dyrare. Attans! Men det ska bli skönt att få tillbaka en vardag igen, vända rätt rygnet, träffa klassen, sjunga, spela och njuta av västkusten igen. Sista terminen tillsammans - jag ser fram emot allting roligt som kommer hända.

Jag har haft ett underbart, avslappnande lov och jag hoppas ni har haft detsamma.
Ta hand om varandra.
PUSS


Kommentarer
Postat av: Helene

Svar: Tack så mycket!! :D det är i andra hand, men killen som har den i första ska säga upp den och då har han den inte efter 1 maj, men dom skulle ringa till öbo och fråga om jag får ta över den i första hand eftersom att jag redan bor där :) så vi får se, annars bor jag där tills 1 maj helt enkelt. det är jobb på skadeverket i örebro, vet inte om jag får jobba kvar men ska jobba denna vecka som kommer i alla fall :) vi kommer stå 10-15 meter upp och dammsuga tak och väggar.

2010-01-10 @ 14:50:39
URL: http://gaysuperstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0