Yoga...

"...for absolute beginners".
It says it all.
Det är vad jag pysslat med den senaste timmen. Det verkar som att mer eller mindre hela klassen just i detta nu befinner sig i Tyftsalen för att träna för de kommande två timmarna, då jag inte känner för att springa i en timme, och än mindre runt, runt i en idrottsal för att därefter avsluta med en timmes styrketräning, tänkte jag spendera lite tid på egen hand istället.
Jag började med att läsa ett kapitel ur min nyinköpta Marian Keyes bok som jag äntligen lyckades få tag på på Pocket shop i Göteborg (väldens bästa bokaffär enligt mig!). "The brightest star in the sky" är titeln och jag kan lugnt konsatera att efter sisådär 60 sidor håller den mer än väl Marina Keyes-standarden. Men efter ett litet tag infann sig en "lust-att-göra-någonting-nyttigt-för-omväxlings-skull"-känsla och jag kom osökt att tänka på min Yogadvd som följt med mig ner hit till västkusten...
Det var första gången jag provade på detta omtalade fenomen och ja, det kan nog faktiskt komma att bli någonting jag kan tycka om. Väldigt avslappnande vilket känns välbehövligt i dessa bråda tider inför festspelningen om en vecka.
Så kortfattat är jag nöjd över mitt beslut att överge det skönlitterära för lite härlig motion... Nu däremot ska jag återgå till 66 Star Street.. Ikväll är det Curling final också - guldpepp (som soderfamiljen.blogg.se skulle säga)


Kommentarer
Postat av: cornelia

hej lillavän! jag visst einte att du hade blogg! vad mysigt jag ska ha det nu och läsa rubbet :)



yoga-dvd is the shit! du och jag borde ha sessions ihop, det had evart fett :) hoppas spelningen ikväll går super!!



kramar cornelia

2010-03-05 @ 16:54:29
Postat av: cornelia

hmm skrev precis en kommentar men den verkar ha försvunnit :(



jag tycker det är mysigt att du har en blogg, här ska jag spendera mycket tid :) hihi.



du och jag borde ha yoga-sessions ihop! yoga-dvd is the shit! lycka till ikväll i göteborg!! vi väntar tappert uppe på er! kramar

2010-03-05 @ 16:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0