Musikbrist

Om jag säger att jag saknar musik, låter det lika konstigt då som jag tror att det gör?
Hur kan du göra det när du muscicerar varje dag?
Det är just det. Jag musicerar varje dag, men det var evigheter sedan jag satt ner, hörde en ny bra låt och njöt av den och dess text och drömde mig bort - så som jag brukade göra.
Jag lyssnar inte på radio här, jag tar mig inte tid att lyssna på skivor. Det är spotify som gäller, oftast låtar som, i och för sig är bra, men som jag lyssnar på för att lära mig den inför en spelning eller en sånglektion. Jag tar mig inte heller tiden att leta ny musik eller någonting som berör, därför känns mitt musikliv som att det står lite på paus. Jag har funderat över ifall det är just ny musik som behövs för att jag ska få tillbaka min låtskrivarinspiration jag har saknat sedan jag började här. Jag kanske behöver göra en omprioritering här på Bästkusten, för att det ska hända saker...

Imorgon lämnar jag mitt andra hem för att bege mig mot mitt Lindehem. Det ska bli skönt med lov, det kommer förhoppningsvis bli ett lov som är livsförändrande för mig. Jag kommer nog, i vilket fall, vara aningen förändrad i mig själv - lite mer medveten om min egen livshistoria. Men vad vet jag? Jag vill bara hem och krama min familj nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0