Gothenburg

Det finns nog ingen stad jag älskar lika mycket som jag älskar Göteborg.
Idag tog vi bussen in till stan för att, för min del, handla vinterskor och, för Judiths del, handla julklappar. Vi passade på att träffa William och Matilda från förra årets klass. Vi åt fin lunch på café Vasa i vasastan. Efter lunchen vandrade vi tillbaka till avenyn längs den mysigaste gångallé jag varit med om i vintertid. Mitt i gatan, stor gång och cykelväg - omringad av stora träd som bildade en lång allé. Det var fint. Spårvagnar är fint.
Och mina nya skor är fina.

Det börjar närma sig julavslutning. På tisdag är det julfest på kvällen och det innebär det godaste julbordet som finns, dans runt gran, fika, fackeltåg och julsånger, fika - igen och slutligen gemensam samling och rektor-tal innan vi får festa vidare på egen hand. Sen kommer jag hem, och förhoppningsvis går tåget och det tar den tid det ska, och inte mer. Håll tummarna!

Imorgon är det fjärde advent. Jag ska på högmässa. Mysigt.






Kommentarer
Postat av: sofia

jättesnygga skor sanna! Bra köp ;) ses snart gör vi också :))))))))))))9

2010-12-18 @ 22:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0