Billy

Det är natt, och det är natten till måndag.
Jag har haft Jenny och Gerda på besök under kvällen och det var underbart. På alla sätt.
Jag har fina vänner.

Imorgon kommer Cornelia och hälsar på mig i Linde, hon är numera Musikhögskolestudent och därmed Örebroare från och med idag. Det är fint att bo så nära henne helt plötsligt, fastän vi bara bor så nära några dagar under det kommande året - men å andra sidan är chansen större att vi har möjlighet att ses här än i exempelvis Göteborg.

--

Det mesta av allt är packat nu. Jag har ovanligt lite packning och det gör mig lite orolig att jag glömt något stort och viktigt, men jag tror ändå jag fått med det mesta - jag har ju under sommaren skrivit flyttlista så, som sagt, det mesta ska nog finnas med.


Näst sista natten. Snart får jag känna doften av västkusten, Tjörn och Billströmska igen. Snart får jag återse min fina klass (i alla fall några av dem) och snart får jag sitta i Stora salen och sjunga, och njuta av akustiken och utsikten från det stora fönstret över hartippen. Snart.
Jag tror det kallas kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0