Uppdatering från västkusten

Dagarna går fort på folkis, det kan jag säga er.
Idag hade vi en hela-skolan-dag. Vi blev uppdelade i grupper med sjönamn (tångräkorna for the win!!!) och fick tilldelat oss en engångskamera, så skulle vi göra diverse uppgifter så som att; ta ett foto på rektorn med gruppen (förrutom fotografen då), bli förhörda på alla i gruppens namn (så man på så sätt var "tvungen" att lära sig alla namnen) och till exempel fota husmor med hennes favorit redskap i köket. Det blev riktigt roligt och man träffade ännu lite fler människor.

På kvällen anordnade jag en liten spontan filmkväll i Huset Arken. Vi såg på stardust och det blev riktigt mysigt, vi klämde in en hel hög med musiker i det lilla lilla allrummet.

Imorgon är det lite ensamble - vi håller på med projekt i våra ensamblegrupper om form. Mycket svårt och abstrakt men dock väldigt roligt.
Senare är det utflykt, någonstans på cykel. På kvällen har lärarna anordnat filmkväll för musiklinjen och de som går allmän linje med inriktning musik. Vi hoppas på en musikfilm.

Jag måste börja ta tag i mitt sjungande snart, kanske i helgen? Det är dags att sjunga igång sig nu och det verkar som att de flesta från musiklinjen åker hem i helgen. Då kanske det ges tid...

Förövrigt jobbar jag för fullt på att få byta rum, det går väl sådär, tyvär. Men jag har hittat ett bra moraliskt stöd i Matilda här som får mig att våga vara hard on the SYO.

Nu måste jag verkligen sova, jag är sjukt trött på morgnarna men frukosten är great - värsta hotellfrukosten. Mmm...

På återseende.
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0