Tyft

Tidsfördriv i musikhuset.
De flesta repar inför lördagens konsert. Det kommer nämligen en del gamla elever hit på lördag som gick här på femtiotalet, så det ska spelas femtiotals-musik. Superkul. Men eftersom jag ska fara hem till Linde imorgon och far åter först på måndag missar jag både den konserten och insparksfesten med klassen på lördag. Men that's life, jag får väl festa extra hårt med "Säj'et igen Sven"-gänget på avslutningsfesten på lördag. Det ska också bli grymt kul.. och jag måste väl erkänna att det ska bli lite skönt att träffa mamma och pappa igen. Och sova i min egen säng i ett hus utan monsterspindlar, för det har jag väl berättat? Vårat gamla Humleboda-hus jag bor i kryllar av stora monsterspindlar, verkligen positivt med tanke på min fobi.....
Idag fick jag till exempel be städerskan döda den enorma spindel som satt vid ytterdörren när jag skulle gå till frukosten. Men än så länge har jag inte haft någon i mitt rum (peppar peppar), och jag hoppas jag slipper, annars kommer jag nog inte kunna sova förrän utmattningen blir för stor och jag bara slocknar.

Nu ska jag spela lite kort med Judith i väntan på Idol. Arken 20.00 - med musikarna.
Folkislivet är toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0