Konsert

Det börjar närma sig höstkonsert på Billströmska. På lördag står dörrarna öppna för allämnheten till Tyftsalen. På lördag är min första konsert på Billströmska, och det ska bli riktigt kul. Än så länge är jag inte alls nervös, vilket faktiskt får mig att känna mig konstig, för alla andra tycks gå runt med sömnbesvär och fjärilfyllda magar - men det kommer säkert för mig också.

Det är rätt stressigt nu, det är inte bara en vanligt konsert á la Lindeskolan utan lite "coolare". Konsertens namn är "In Limbo", och ni som är insatta i ämnet vet att det är en plats mellan himmel och helvete. Så vi har alla fått skapa vår egen karaktär med en egen bakgrund om varför just jag kommit till limbo isället för direkt till himlen eller helvetet. Mycket intressant. Det här är egentligen ingenting som publiken kommer märka av, mer än att scenen är uppdelad i tre delar. Högra kanten från publiken sett är täckt av rött ljus - som i helvete, den vänstra blått ljus - som i himmel och i mitten är ljuset vitt - som i Limbo. Det kommer bli mycket coola ljud, ljus, rök och så självklart - otroligt bra musik.
Men allt detta är, som ni alla vet, ingenting som sker under en natt, så mycket jobb har det varit och mycket jobb återstår. Just nu är jag alldeles utmattad och längtar till söndag då jag får sovmorgon igen.

Det kommer förövrigt massa gamla elever från musiklinjen hit till konserten, som gick här förra året, så på lördag är det fest och då ska det bi kul att ha tid, och ork, att prata med dem lite. Jag ser fram emot det!

Nu ska jag duscha och sedan kolla idol på Arken. Ikväll blir en tidig kväll, jag känner det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0