Not killing my darlings!

Det här har känts som en bra måndag. Studiedag och det var skönt att ta sovmorgon! Jag åt en lång frukost och därefter tog jag en evighetsdusch och sedan satt jag i morgonrock framför datorn och pluggade ett par timmar innan jag kände att det var dags att klä på mig.

Jag började på mitt engelska PM om "musicians during the Second World War" och refererade till filmen The Pianist, bara det att jag inte kunde filmen så bra som jag trodde, så efter lunch med mamma och syster fick jag snabbkolla igenom den över två timmar långa filmen... Tillslut kunde jag i alla fall färdigställa mitt PM.

Jag kan ju inte direkt påstå att det fanns så mycket information att finna, särskilt inte på andra ställen än på wikipedia som inte längre är en tillåten källa inom skolans område. Men jag gillade verkligen mitt ämne och var rejält nöjd med min mixning mellan två stora intressen i mitt liv - musik och andra världskriget (jo det är faktiskt någonting som intresserar mig rejält) 

På eftermiddagen for jag till kulturskolan och repade lite för välgörenhetskonserten, det blir bra det där. Så kom och ge ditt bidrag den 20 Maj!!

Jag är trött! Jag har drömt om studenten två nätter i rad nu. På onsdag är det mösspåtagning så jag antar att jag verkligen börja känna att det närmar sig. I lördags fick jag ett samtal från Lynette som var på cruisingen och var full. Hon grät och sa att hon skulle sakna mig när jag flyttar till Göteborg. Jag blev helt rörd och fick ångestkänslor. Jag tycker om henne, och så många andra. Vem vore jag utan er?

Ja, vad vore jag utan er egentligen? My darlings

Godnatt  <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0