Sunday bloody sunday.

Det har hänt så himla mycket i mitt liv känns det som! Inte bara direkta händelser utan även så kallade "uppenbarelser", jag har insett att jag faktiskt snart ska ta studenten. Det är helt sjukt. Jag tror att detta kommer sig av onsdagens mösspåtagning. Jag var så sjukt taggad men till en början kändes det ändå rätt dumt att springa runt i studentmössorna och fula ettor, att det inte var jag som gömde mig för alla skrikande galningar till studenter utan jag var en av dem. Det kändes också, sådär en månad innan studenten, konstigt ha hattarna på sig och skrika sig hes när det, som sagt var, en månad kvar! Men efter ett par minuter släppte det och man sprang och skrek som alla andra, det var en frihetskänsla utan guds like...

Det som blev ett stort minus med hela mösspåtagning är att vissa har en förmåga att alltid ta ett par steg över gränsen. Att gå in i matsalen och kasta mat på de som sitter där och äter är fan inte okej. Det är kul när det härjas och skriks och allting är galet, verkligen, men det finns gränser. Även de som ger sig på ensamma ettor, jagar de med vattenballonger och vattenpistoler ända ner till gröna bron är inte heller det okej. Jag hoppas ni skäms!

Hur som helst. Bortser man från det var det riktigt roligt och kvällen föjdes av studentfest. Jag kan dock inte påstå att den var i klass med de andra, kanske för att jag hade förväntningen att alla skulle vara där, mösspåtagningen till ära, men jag hade rejält fel och det tog andan ur mig på något vis...

I övrigt känns det som att det är så otroligt mycket nu. Från och med imorgon och två veckor framåt är det kulturveckor i Lindesberg. Vilket innebär konserter/utställningar varje dag och kväll ungefär. På onsdag har vi välgörenhetskonsert och imorgon ska vi ställa in ljudet (redan!) och senare på kvällen är det egentligen en konsert jag vill gå på, men dessvärre tror jag inte att jag hinner det. Vi ska nämligen ha terminsuppspelning i biinstrument på tisdag, vilket inte alls känns särskilt lockande, så det behövs övas lite inför det och pluggas.  Tordag är det röd dag och det firas med arbete på kvällen, och på fredag - finally, ska jag träffa Sandra och prova baluppsättningen. Det passar alldeles utmärkt eftersom jag var på en absolut sista balklänningsprovning idag. Axelbanden ska kortas lite, annars är den alldeles alldeles underbar. Jag älskar den!

Innan sömnen kallar måste jag berätta om min gårdagskväll och natt som spenderades i Kopparberg. De flesta tjejerna ur klassen var på studentkryssning kvällen till ära, och jag, Cilla, Ingrid och Erika ville ju inte vara sämre, så för längesen planerade vi att ha suparfest i Kopparberg. Men med tiden har detta mer övergått till lugn och stillsam filmkväll med middag at Cillas place, vilket också blev det slutgiltiga resultatet igår. Vi såg på "Tillsammans" i VHS-form och på "Grease" i dvd-form och sluttampen på eurovision i tv-form och slutligen ännu en dvdfilm, nämligen "Sex and the city". Då var det å andra sidan bara jag och Cilla kvar och filmen var klar och vi gick till sängs först halv tre inatt. Jag hade riktigt mysigt och trevligt.

Nu är jag otroligt trött. Helgen var alldeles för kort.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0