Uppdatering

Detta bör läsas med en trött ton i rösten och med en känsla av tomhet och brist på inspiration.


Jag vet att jag antagligen får skylla mig själv. Det är aldrig någon som bett mig göra det, aldrig heller någon som hindrat mig. Det har aldrig varit någon annans val än mitt eget. Men nu vill jag bara ha ett slut. Slut på sökningar!

Det känns i kroppen som att jag har farit jorden runt, det känns i huvudet som jag har sett hela världens platser och det känns i ögonen som att jag aldrig blinkade. Rösten känns utsliten och trött. Och att, när man känner sin röst så väl som jag gör, veta att den inte är på topp gör allting så mycket svårare, tuffare och jobbigare

Imorgon är det söndag. Då beger jag mig mot Karlstad och Geijerskolan. Inte bara det att sångerna ska sjungas ännu en gång, med precis samma inlevelse som första gången jag kunde de riktigt bra och älskade varje ton. Jag ska även läsa en text. Vad nu det har med sången att göra är för mig ett mysterium. Men jag tar min uppgift på allvar och gör min läxa och går dit med Karin Boye i hand, eller i alla fall hennes "ja visst gör det ont när knoppar brister".
Hur det kommer gå, är för mig bara en svart bild i huvudet. Jag finner ingen inspiration, tröttheten hänger som ett tungt moln över mig - och ingen förstår varför! Men jag ska tala om för er, världen. Att det är jobbigt att ligga på topp. Att ge sitt bästa varje gång, visa sig från sin bästa sida varje gång. Att inte visa att man är trött, för just den skolan är viktig för mig, det är i alla fall det jag ska utstråla.

Nu återstår två skolor, Geijerskolan och Södra vätterbygden på onsdag. Sen får jag andas ut innan tankarna förbereder sig på den 27 maj, församlingshemmet, med klassen, med vännerna, med kärleken - på vår avslutningskonsert.
Innan dess ska jag försöka, jo jag ska faktiskt göra det, och plugga! De gångerna den här terminen jag suttit ner med mina skolböcker i hand och verkligen gjort det jag skulle är få. Jag vill komma över den biten nu, få slut på plugget så jag bara kan njuta sista tiden. Tillsammans med Es06.

Men innan dess - Geijerskolan och Södra vätterbygden.

Ta hand om er.


Antagningsbesked såhär långt;
Billströmska;  A-reserv. (Stora chanser att komma in, hoppas så många antagna som möjligt tackar nej!)
Liljeholmens vokalinriktning; Andra reserv (jojo, mycket stora chanser)
Liljeholmens Afrosånginriktning; tionde reserv (inte stora chanser alls)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0