The day before the BIG day

Imorgon är dagen D här... Nej, inte studenten, men det känns fan inte långt ifrån.
Imorgon kväll har vi var sista konsert tillsammans, vår sista konsert på och med det estetiska programmet - examenskonserten!!  Nervositeten hos mig själv går inte att ta miste på och om jag säger att tusentals tankar snurrar i mitt huvud hur allting ska gå till och vad som får och absolut inte får hända så är det inte någon överdrift alls! 

Min låt måste självklart bli bättre än någonsin imorgon, och jag gör den bra, men imorgon kommer jag vara sjukt nervös och då kommer det kanske bli bra, men inte så bra som jag vill. Redan idag när vi repade den så blev jag skakis och nervös på scenen och det är ju säkert bara en tiondel av vad morgondagen har att bjuda på... Å andra sidan har jag åkt landet runt (nästan) och sökt diverse folkhögskolor och sjungit för en stoneface-jury som suttit med penna i högsta hugg och skrivit så pennan glödit och vissa av dem har inte ens bemödat sig om att le en enda gång - allt detta med endast en unst av nervositet som snabbt förvandlats till lycka, faktiskt. Så man kan ju tycka att morgondagen skulle vara a piece of cake, men det återstår att se.

Nu ska jag i alla fall försöka sova.
Godnatt på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0