Fredagskväll.

Det återstår sisådär en halvtimme av detta dygn. Jag och mamma har spenderat kvällen framför tv;n och kanal nio som bjöd på filmunderbarhållning i form av "what's love got to do with it". Mycket bra film baserad på Tina Turners självbiografi. Nu är jag dock sjukligt trött.

Det repades inför välhögrenhetskonserten idag. Jag skulle ju skriva klart mina låtar till idag, men det gjorde jag ju självklart inte. Jag skrev en helt ny istället, passar väldigt bra in på temat, om jag får säga det själv. När jag kom hem serverades smörgåstårta, för att fira min folkisantagning. Jippie!

Innan det är dags för mig att traska mig mot sängen måste jag bara berätta att det var längesen jag sov så skönt som i natt. Jag vaknade pigg som en lärka och för första gången på länge kände jag mig utvilad. Dessvärre är rösten trött nu. Men imorgon ska jag unna mig en sovmorgon för att sedan åka till min sömmerska och, ännu en gång, prova min balklänning så den kan sys klart snart! Irfana är min ängel.
Efter det ska jag städa mitt rum (det är verkligen äckligt nu! Det var evigheter sen jag tog mig tid, och lust, att göra något åt det). Det är i stunder när kläder inte går att finna, när det inte finns en kvadratcentimeters ren yta på hyllan och när noter försvinner i högen av kläder, böcker, filmer och papper på golvet som man inser att det kanske är dags att göra någonting åt saken. 
Det positiva i mitt liv just nu är studiedagen på måndag och jag ska plugga. Det innebär ju att morgondagen kan ägnas åt städning och läsning av Kafkas "processen" och "Hemsöborna" medan söndagen och måndagen kan ägnas åt PM skrivande, såväl på svenska som på engelska. I have it all solved out.

Nu skriker min kropp efter sömn.
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Oh, Kafka. Ar det sjalvvalt? Boken kanns sa himla LANG fastan det ar ratt kort.

2009-05-09 @ 07:45:22
Postat av: sanna

Nej, vi fick den av vår svenskalärare :P jaa, den verkar rätt dryg faktiskt. Men man får väl stå ut... Hemsöborna är inte heller någon favorit om man säger så.

2009-05-09 @ 11:41:44
URL: http://sannalala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0