Antagning

Jag har kommit in! På Billströmska i Göteborg. Min favorit!!!
Jo ni, lyckan är precis lika extrem och total som den verkar.

Jag var på min sista sökning i Jönköping idag. Jag var sjukt otaggad imorse, det var nästan så jag ville ringa och sjukanmäla mig. Men jag tog mig i kragen och tjugo i sex satt jag på tåget! Även Södre vätterbygdens folkhögskola verkar ha bra grejer att erbjuda, mycket trevliga lärare och elever.
Efter jag gjort mitt prov och mötte mitt sällskap för dagen frågade hon hur det gått och jag svarade "bra". Ena jurymedlemmen hörde det och svarade "det gick väldigt bra". Det kändes kul att höra.

När jag satt på tåget och sov ringde telefonen, ett nummer jag inte kände igen. Från Billströmska folkhögskolan! När han presenterade sig svarade jag ett överdrivet glatt "HEEJ" och jag kände lyckan sprida sig i kroppen. Jo, visst hade de en plats att erbjuda om jag ville ha den och det ville jag ju!!!

Jag ringde Frida och berättade nyheten, vad gjorde hon om inte grät. Hon är underbar. Sen ringde jag mamma som absolut inte fick berätta nyheten för resterande familj, efter det smsade jag ungefär halva min telefonbok och spred nyheten. Lyckan gick inte att ta miste om. Väl hemma hoppade jag tillräckligt mycket för att kunna ge mig credit för ett ordentligt kondispass - men det var bara underbart.

Jag får fortfarande, x antal timmar efter beskedet, små hopp -och skrik ryck, me de går över efter ett tag för att sedan ersättas av nya...

Ja, tro det eller ej, för jag tror det knappt men Billströmska ska bli min skola. Som jag viljat så länge, så himla mycket. Jag ska ta mitt flyttlass och bege mig mot Göteborg i Augusti, mot Tjörn och Billströmska folkhögskolan för att spendera (minst) ett underbart år där.

Man känner sig aldrig mer levande än i sådana här situationer. Lycka.

All världens kärlek.

P.s. Det faktum att jag inte blev antagen alls på åsa, inte ens som reserv trots att jag gjorde mitt bästa prov där rör mig inte i ryggen. Det känns underbart. Självförtroendet är på topp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0