Voice within

Vad gör alla en fredagkväll som denna?
Inte en endaste social själ på msn eller facebook... eller bilddagboken.
Jag börjar känna mig lite ensam och övergiven.

Idag sjöng jag i vilket fall, trots extrem hosta och halsont. Jag måste dock säga att det gick bra. Ingen hostattack som väntat och inga tuppar i halsen heller för den delen. Jag måste känna mig nöjd. Men ibland krävs det uppoffringar och dagens sånginsats var helt klart det, och det resulterade i en ännu värre hosta - ungefär hela tiden.

Men jag antar att min röst - efter allt för mycket övande, sjungande och pratande, behöver lite vila. Så imorgon ska jag vara tyst och spara min röst till kvällen. Jag ser fram emot den, förövrigt, och jag hoppas självklart att jag mår bättre i halsen så jag kan konversera på ett normalt sätt och skratta utan att låta som en pilsk kanin, eller någonting liknande.

Jag har klagat en del över min onda hals nu, kanske för att jag är rätt så beroende av den i mitt liv, med mina intressen (sjunga, prata och skratta). Men jag hade kul idag, att stå på scenen är ju alltid nyttigt och när jag kompar mig själv ser jag det bara som en extra bonus - för det är alltid lite mer nervöst. Så Tack för att ni gav mig plats i programmet att framföra några låter.

Nu är klockan ungefär halv elva och trots att det är helg och fredagskväll så tror jag nog att det börjar bli dags för mig att dra mig mot mitt stökiga rum och min sköna säng. Allt för att bli frisk.

Jag hoppas ni alla kommer få en underbar helg, för jag ska se till att jag får detsamma.

Bless you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0