Hide and seek

Äntligen lördag och det känns verkligen så underbart och fantastiskt skönt!!!
Den här veckan har varit tuff, tror det beror på förra veckans projektvecka, och att den här veckan återgå till vanliga lektioner var hårt! Särskilt när vissa lärare inte inser att man faktiskt gjort andra saker under projektveckan - inte varit ledig och därmed inte haft mer tid än vanligt att plugga, kanske till och med mindre tid. Sådana kommentarer gillas inte av mig!

Hur som helst. Två veckor kvar till påsklovet vilket innebär två veckor kvar av projektarbetet. Det ska bli så underbart att få det färdigt och inte behöva ha det kvar i huvudet. Min planering (som jag i och för sig inte alls följt hittills, så varför skulle jag göra det nu) är att ha sista veckan kvar åt rapporten, för jag vet inte alls hur den ska göras. Känns ju verkligen bra det här... Men med lite smart matematiktänkande så förstod du nu att jag bara har en vecka kvar av mina inspelningar. Hoppsan sa!

Tre av fyra låtar är färdiga genom pro tools, en ska (påbörjas och) göras klar på tisdag. Sång och piano spelas in på lindeskolan i studion där. Frågan är mest, när ska detta hinnas med? I går var jag i alla fall i studion och fick hjälp av Jesper, så himla rart! Jag får dock klara mig själv i studion i veckan då lärarna ska åka på musikmässa (fuskigt?!) och om det är någon som känner sig någotlunda haj på pro tools och har lust att göra mig sällskap som min stuidoman i veckan så let me know.

Except the fact that I'm starting to freak out a bit, så känns det ändå skönt att få börja lägga lite sång så det verkligen blir mina låtar nu och inte bara instrumentala konstigheter. Det kanske även kan komma att bli så att jag får spendera nästa lördag på Lindeskolan, det vore ju utmärkt i så fall!

I går kväll gjorde jag och mamma mina ansökningar. Nu ska betyg skrivas ut (om vi ändå hade bläck på datorn!!!) och brev med tillhörande meritlista finputsas och sedan kan de läggas på posten! Två ansökningar gjordes på nätet, så idag har en tid bokats, ingenting bestämt ännu riktigt hundra men måndagen den 27:e April ska ni nog hålla tummar för mig när jag besöker Liljeholmen. Då ska jag nog även spendera natten där, förbindelserna till folkhögskolor är ju uppenbarligen inte de bästa (om jag och Amanda inte söker samtidigt så vi tar bilen, vore riktigt nice).

Nu ska jag öva lite inför konserten på måndag och sedan klargöra alla folkissökningar så jag känner att jag får lite struktur på tillvaron.

Bless you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0