Projektvecka

Yes, tredje dagen på projektveckan är avklarad och, precis som de övriga två dagarna, är jag helt slut!
Jag vet inte om det beror på den extremt dåliga luften i E-salen, den ständigt höga ljudnivån eller det faktum att projektveckor får en att skratta ovanligt mycket - vilket kan vara uttröttande.

Vi har hittills övat inför morgondagens lilla tripp till Storåskolan för att ragga kommande esteter och fredagens besök på Ljusnarsskolan av samma anledning. Det ska bli kul faktiskt.
Jag är fövånad över jag just skrev det där, för det var inte alls min känsla i måndags morse när jag vaknde (alldeles för sent - tacka vetja Lynette som ställer upp och hämtar i kristider!). Men jag har minnsann haft roliga dagar hittills trots väldigt långa dagar...

För att orka oss igenom denna vecka (som ni nu kanske förstått är rätt ansträngande) har jag, Cilla, Lynette och Ingrid bestämt oss för att lunchfika varje dag. Det jublas från min sida.
I måndags tog vi bilen till Lidl för att inhandla fikabröd, igår hade Cilla bakat världens mest underbara kladdkaka och idag hade jag med butterkaka och bullar. Imorgon väntas Lynette komma till skolan med väskan full av kakor och på fredag blir det Fagers i Kopparberg - I like it.

Ni som är en facebook besökare kan besöka mig för att titta på lite film från måndagens åktur. "Projektvecka på det estetiska programmet. Del 1" heter filmen. Mycket pladder, mest det som är kul, fast kanske mest för oss som var med - vad vet jag? Det jag vet och märkt när jag sett den filmen är att jag säger väldigt mycket saker jag inte ens vet om att jag säger. Det kanske är någonting att tänka på...

Just!
I går fyllde Staffan fyrtio år också! Det skulle ju självfallet firas. Han lurades över till kulturskolan där han snällt fick sätta sig på en stol varav vi ställde oss i en ring runt om. Vi sjöng en vacker sång för honom för att sedan sjunga "ja må han leva" (i tretakt of course) en vers, vi sjöng därefter en vers till - lite galnare, lite vildare, lite mer... "alla går mot honom och sjunger hysteriskt". Mycket roligt. Så Grattis Staffan!

Imorgon är det studentfest. Beslutsångest. Kanske att man tar sig ett kort litet besök, nu när jag fått reda på att Amanda är hemma och ska besöka den. Vore underbart att träffa henne. Eller om det helt enkelt blir en kväll framför msn, har ju en förmåga att hamna där rätt ofta, vet inte om det är någonting som också bör tas tag i, kanske.

Ikväll skulle jag helst av allt vilja ta mig ett långt, varmt och avslappnande bad. Men eftersom familjen Larsson inte äger något badkar (jag har tjatat, believe me!) får jag helt enkelt nöja mig med en vanlig kort, stående dusch vilket inte alls är lika mysigt som ett bad. Men vad ska man göra åt saken, liksom?

Nej vänner, du är det dags att avrunda detta.
Bless you.


Butterflies, butterflies

Kommentarer
Postat av: Karin

Det är det jag fruktar! Vill ju så gärna se den.. men när är den? Jag kommer på musikcafét på tisdag! men det är ju inte samma sak :(

2009-03-18 @ 19:55:48
URL: http://kaboff.blogg.se/
Postat av: Karin

Ja, jag ville vara där ju!!

Kommer hem veckan efter. Känns surt!

2009-03-18 @ 22:10:22
URL: http://kaboff.blogg.se/
Postat av: miztha

Vill du tjäna pengar på din blogg? Isåfall titta in i min blogg för mer information! :)

2009-03-22 @ 17:10:36
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0