Edit; Voice without

Det är tråkigt att vara hemma och vara sjuk när man inte är sådär dödssjuk. När man fortfarande är sådär pigg så man vill till gymmet och vill sjunga och man vill hoppa runt (för det är ju verkligen det jag gör annars?!) men får en obotlig hosta så fort man åtar sig friheten att ha lite skoj.
(Men jag har fixat jobb ersättare - allt för att bli frisk så snabbt som möjligt! Yay!)

Men nog om min sjukdom.


Jag har hört att Rosa Pantern numera är väldigt mycket en Sanna-drink. Att den är väldigt mycket sammankopplad till mig. Och det var kul att höra! Jag antar att det uttalandet (av självaste Sofie Ström) grundar sig i min förkärlek för - just det - rosa drinkar á la Rosa Pantern. Plus det faktum att kvällar på krogen alltid inleds med lakritsshot och rosa pantern från min sida.
Nu råkar ju jag även vara en sådan där människa som har svårt att ändra på rutiner, så jag antar att det kommer fortsätta gå till så - tills dess jag lärt mig dricka öl för då blir det bara stora starka som gäller.

Innan jag blev så pass vuxen att jag fick börja besöka uteställen, såg jag framför mig stora tavlor vid baren med drink-menyer. Till min besvikelse har jag ännu inte, efter nästan tio månader av krogbesök, aldrig stött på detta geniala fenomen. Jag är inte så haj på drinkar, inte på sprit över huvud taget faktiskt.  Vad är gott? Vad är sött? Vad är surt? Vad är vad? Så tack vare min minimala kunskap har det helt enkelt fått stanna vid lakritsshoten och de rosa pantrarna. (Inte tänker jag betala åttio spänn för en drink jag inte ens tycker om, då är det bättre att köra på den säkra sidan och veta vad man får). Men jag röstar för mer drinkmenyer på krogen, are you with me?

Å andra sidan har sådana där alkoläskedrycker blivit lite av en favorit också, ni vet Smirnof ice och Xide (jo jag räknar det som alkoläsk minnsann) och liknande drycker. Dessvärre klarar inte mina tänder av dessa i allt för stor mängt. Då kan jag inte äta någonting på sisådär fyra dagar tack vare att sockret frätit sönder allt vad beläggningar på tänder heter och därmed straffat mig med något så hemska ilningar så det går inte att beskriva. Det är synd, för dem är jäkligt goda.

Men då jag anser detta vara ett stort problem i mitt uteliv så ska jag nog uppsöka tandläkare för detta inom en snar framtid. I alla fall innan jag måste börja betala dyra summor för en liten undersökning.


Men nej, nu kan jag inte längre roa mig vid datorn eller bloggen längre - även det blir tröttsamt efter en stund.
Jag önskar jag hade the sims 3 i min ägo just nu så hade jag i alla fall haft någonting att roa mig med. Men det är beställt, och releaset försent till Juni!! (what a joke, huh?!)
Anyway, tv nu kanske?

På återseende.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Usch, ol har jag fortfarande inte lart mig dricka. Vidrigt :P Haller med dig dock om att det borde finnas fler drinkmenyer! Man vet ju liksom inte vad som ar i drinkarna! Men Long Island Ice Tea ar god om den ar blandad ratt (om den har for mkt rom gar den fetbort) :)

2009-03-09 @ 19:18:53
URL: http://www.anneke.glowingminds.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0