Estetkamp

Gårdagens härliga måndagseftermiddag bjöd på den årliga estetkampen. Efter förlust mot både ettorna och treorna förra året var vi taggade på revanch. Utklädda till indianer anlände några av oss i kanot till loppholmarnas härliga strand. Jag anser att det var otroligt påhittigt av oss och väldigt roligt, jag tror att det också var det som behövdes, indanutklädnaden alltså, då det verkligen fick igång oss!

Som tur var, är nog ändå rätt ordval,  vann vi, och vi därmed kan vi ta studenten med stolthet (om vi nu lyckas få hem ett pris i karnevalen på torsdag). Men om man bortser från våran vinst så har jag aldrig i mitt liv varit i ett lag med sådan laganda, sådan sammanhållning och sådan stämning. Alla var taggade till tusen och vi hejade på varandra och vi var verkligen ett lag och en klass - det är oövervinnerligt!

När jag kom hem var jag dock helt slut i kroppen och efter att ha skruvat ihop bord och städat stolar till fredagens studentmottagning här hemma var jag alldeles öm i kroppen. Och på tal om öm; det är verkligen vad dagen bjudit på. Träningsvärk i hela kroppen, tack vare lite brännboll?! Så kan det gå.

Idag hade hela estetiska programmet dans i idrottshallen också. Lite träning inför den stundade balen på lördag (och ett respektive två år framåt för ettorna och tvåorna). Vi dansade foxtrot, vals och bugg, inte bara det att jag är en usel dansare - jag har en förmåga att vilja föra hela tiden, jag kan inte följa för fem öre och i pardanser som just dessa tre är det ett stort problem. Någon kommer vara nervös inför balen....

Morgondagen bjuder på karnevalfix och sista lunchen i skolan. Nu går dagarna undan och jag önskar vädret kunde göra detsamma. Det ska ju tydligen regna och vara riktigt kallt på fredag vilket känns så himla fel då jag alltid, i alla år, tänkt på min student med skinande sol. Dags att tänka om, månne? Hur som helst, let's pray and please let the sunshine in!

Det här var lite uppdatering från den pågående studentveckan.
Es06 <3


PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0