Karaktärer

Jag forsätter min sex and the city-era i mitt liv och jag fortsätter mitt sex and the city-skrivande.

Jag är nu inne på säsong fem. Och efter att ha spenderat (numera) så många fler timmar är sju framför denna underbara vi-är-inte-rädda-för-att-ta-upp-någonting-om-sex-serie har jag kommit fram till diverse saker.
Allting ryms inte här i detta inlägg, för jag har en förmåga att förlora så många läsare på långa inlägg (am I that boring?!). Jag ska försöka att fatta mig kort.

Carrie Bradshaw, Samantha Jones, Miranda Hobbes och Charlotte York.
Vad har dessa fyra kvinnor gemensamt med varandra?
Vad har dessa fyra kvinnor gemensamt med resten av den kvinnliga världen?

Svar på fråga nummer ett - sex och ibland singelliv, ibland on-and-off-förhållanden och ibland lets-go-steady-förhållanden.
Svar på fråga två - sex och ibland singelliv, ibland on-and-off-förhållanden och ibland lets-go-steady-förhållanden.
OCH det faktum att dessa fyra kvinnor i stort sett representerar hela världens kvinnor - allt inbakat i fyra själar som avgudar varandra. Inte bara det att jag börjar förstå en mening med denna serie att vi borde ge världen lite mer girl-power och inte ha så många förutfattade meningar om varandra, vilket vi har en förmåga att ha om dem som "hotar vårat revir". Utan också det faktum att jag borde bli mer en blanding av dessa fyra istället för att vara Charlotte (som jag till min besvikelse utsett mig själv till)

Jag borde få lite mer av Carries ge och ta personlighet. Hon som ger av sig själv till alla vänner och finns där klockan tre på natten, men också hon som inte tar att någon inte ger detsamma tillbaka, vilket jag älskar! För det är ju så det ska vara egentligen.

Mer än gärna skulle jag behöva lite mer av Samanthas självförtroende och inte vara rädd för att få ett nej. För jag antar, som hon resonerar, så får man inte ett nej om det inte finns med i tankarna. Och hon har ju så rätt! Det faktum att hon inte har några som helst hinder som stoppar henne i hennes språk gällande sex är bara för kul. Plus att jag avgudar hennes bitchighet och att hon alltid säger de bästa och roligaste sakerna. Och för att inte nämna hennes ärlighet! Finns det någon ärligare människa så vill jag gärna träffa honom/henne.

Sen är det ju Miranda som är kall som is men innerst inne är hon verkligen en människa värd att leva för! Och för att inte tala om hennes röda hår (som jag älskar). Det sägs ju att de har temperament och om det är någon redhead i världen som bevisar det så är det ju Miranda.

Och sist men inte minst Charlotte. Den tråkiga av de fyra, meeen även den som trots att hon har en förmåga att få dem andra tjejernas blickar som säger att hon är "lite för töntig för sitt eget bästa" står hon alltid upp för sina åsikter. För har hon väl bestämt sig så kan ingen vind blåsa omkull henne, that's for sure.

Även om dessa fyra karaktärer är lite för svart eller vitt, så tror jag att (okej - kanske inte alla) men de flesta av oss kan placera oss i själva hos någon av dessa fyra karaktärer, i alla fall en mer än dem andra. Och det känns som att allting finns där - den smarte, den lite mer horiga personen men ändå stolta, den temperamentsfulle och den envise och ordentliga.

I just love Sex and the City.


Jag är verkligen för sex and the city-nördig för mitt eget bästa.

Kommentarer
Postat av: Karin

Det är verkligen underskattade!!



Haha, vill du veta en sak? Jag vet inte om jag är ensam om det här, antar att vi inte är så många i alla fall - jag har aldrig sett ett enda avsnitt av Sex and the City. Jag känner mig utanför!

2009-02-01 @ 23:30:51
URL: http://kaboff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0