Får jag lov?

Sådär, nu tar jag mig tid att uppdatera er igen.
Jag har, som ni kanske förstår, jullov vid det här laget. Det känns väldigt välbehövligt måste jag säga, jag har än så länge inte gjort något annat än legat i soffan, kollat på tv och tyckt synd om mig själv - jag är nämligen sjuk. Inte svinissjuk med feber och massa sånt, jag har någonting ännu värre - jag har feber-ont i kroppen, utan feber och kroppen tycks vara helt orkeslös. Varför är detta då värre än svinis? Jo, för mitt huvud vill träffa kompisar, spela piano och sjunga, men min kropp vill bara ligga där framför tvn som ett fån. Jobbigt.
Men nu har jag klagat klart...
Vi har ju i alla fall ett underbart väder här i Lindesberg. Massa snö (i jämförelse med Göteborg och Tjörn) och en himla vacker himmel - varje dag. Det är som att solen bestämt sig för att bosätta sig här ett bra dag, och det tackar man ju inte nej till.

Jag tänkte att jag skulle delge er inside information. Alltså hur julavslutningen gick till i torsdags på Billströmska folkhögskolan på (underbara) Tjörn.
Vi började dagen med samling hela klassen då Jens stapplar in efter ett tag utklädd som tomte. Vi hade nämligen köpt finfina presenter till lärarna. Alla fick fint kaffe och chokladpraliner medan Brita, som lämnade oss redan efter en termin då hennes vikariat var över, fick en Kosta Bodaskål ur mineserien, väldigt fin. Ett foto av hela klassen och små brev i ett kuvert som alla hade skrivit till henne. Fint var det! Hoppas hon blev glad och tog åt sig av vår tacksamhet, hon har varit helt fantastisk!!! Men i vår får vi tillbaka den ordinarie sångläraren Christian, det ska också bli roligt, alla talar väldigt gott om honom och för min del ska det bli intressant med en manlig sånglärare, jag tror (och hoppas) att jag kommer lära mig mycket av det!

På kvällen var det sedan julbord på skolan, ett enormt stort julbord, efter det följde dans runt granen och sedan ännu lite mer föda - i form av fika. Jag tror det var längesen jag åt så mycket, men gott var det. Sedan var det fackeltåg upp till ett litet hus vid namn smedjan där hela skolan trängde in sig för allsång, mysigt var det. Kvällen avslutades med en liten samling i Tyftsalen där rektorn talade, delade ut stipendie och det var lite musikunderhållning. Lärarna lämnade oss sedan runt klockan nio medan vi fortsatte festandet på egen hand. Det var mycket skålande och "fan vad vi är bäst"-skålen var nog den som användes flitigast. Och det är vi ju.
Jag skulle gå upp redan klockan åtta för att ta en buss till Göteborg morgonen efter så jag gick till sängs redan klockan ett, det var lite synd, men jag hade roligt så länge det varade.
Jag har en underbar klass och underbara människor runt om mig.

Nu ska jag njuta av de tre veckorna här hemma och träffa många underbara vänner.
Hoppas ni alla får en underbar Jul.
Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0