Ölandstrippen

Öland var verkligen toppen! Att träffa Amanda var så himla efterlängtat och välbehövligt. Jag blir alltid lugn och trygg i hennes närhet.
Jag och My roadtrippade lite ner, vi stannade på vägen ner och åt utanför Norrköping, sedan åkte vi en halvtimme till vi kom till Söderköping och jag sa
"Det är här man köper de här jättestora glassarna ju!"
Vilket resulterade i en tvärsväng och en och ett halv timmes glassnjutande. Min enorma glass kostade 88 svenska riksdaler, medan My fick punga ut med en hel hundralapp. Det var lätt värt det!

Sen kampade vi på Öland en natt, slog upp tältet precis vid havet. Jag hade bara tagit med mig en tunika till mina leggings och inga chorts, vilket betydde att jag skulle få gå i jeans halva tiden och My hade glömt trosor, så vi tog en runda på Ölands shoppingcenter innan vi åkte till Amanda på fredagen.

Vi hade det vackraste vädret! Första dagen, klockan tolv tror jag klockan var, gick vi ner till havet och låg där hela dagen. Jag, min idot, smörjde mig inte, så jag brände mig så otroligt mycket. Jag som aldrig bränner mig... Men huden blev inte så röd, det gjorde mest sjukt ont och att vistas i solen var det inget tal om då huden sved sönder så fort det kom minsta solstråle på den. Men jag blev kompis med parasollet de andra dagarna medan de andra spelade volleyboll på stranden. Havet var i alla fall underbart.

Vi åt surströmming på söndagen, det var riktigt gott och mysigt. Sedan gick vi upp halv sex i måndags för att åka hem vid kvart i sju. My skulle börja jobba klockan tre och vi var hemma vid ett så hon hann sova lite. Så himla mysigt och bra var det! Jag vill till Öland igen. och igen. och igen.

Hur som helst. Idag ska jag ta en promenad med min hund i solen. Duscha, ta mig ner till biblioteket och kolla deras databas efter stipendier jag kan söka. Sedan, helt spontant blev det idag, ska jag (kanske) ta mig till Örebro. Jag måste köpa ett par nya jeans till flytten och trosor, parfym och lite annat. Men vi får se vad dagen har att erbjuda.

Igår började jag packa ner lite av mitt kommande liv i kartonger. Det ska fortsättas med så fort jag har tid. Det är sjukt roligt att packa, det känns så himla vuxet. Haha.
17 days to go.


PUSS! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

den ligger vid gamla café pärlan, där vid flugparken. Granne med pub 2000 eller ja, corner som de heter numer :)

2009-08-12 @ 10:55:52
URL: http://saganomsanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0