Billströmska

...I'm here!
Sjukt utmattad, för utmattad är verkligen ordet. Efter en sjukt kul parkfest igår följt av endas fem timmars sömn och därefter ca fem timmars bilresa och i ordning plock i rummet är jag trött både i kropp och huvud. Men nu är jag här!

Vi kom hit vid klockan ett, jag var nervös. Jag blev det tillslut, inte för att börja här utan för vilket rum jag skulle få. Jag ville verkligen ha ett rum med eget badrum, det är verkligen någonting som är viktigt för mig, jag hade till och med skickat ett mejl till skolan och skrivit att jag gärna tog ett rum i det nybygda huset med eget badrum. Min önskan hade antecknats, fick jag till svar.
Men. När jag kom hit idag och fick mitt rum har jag fått ett rum i en ytterst liten korridor i ett litet hus med typ sex rum eller någonting, och gissa vad? Mitt handfat på rummet är det närmaste jag kommer eget badrum på rummet. Delad dusch och toalet, j.i.p.p.i.e. Ett tag ville jag bara vända och åka hem, töntigt kanske? Men så viktigt är det för mig med eget badrum - Just face it!

Men de finns en ljuspunkt.
Det är nämligen så att det här gamla rummet är bara tillfälligt. Jag och min granne som disskuterade saken hade försått lite olika vad som sagts men vi har i alla fall kunnat konstatera att vi byter rum antingen om en månad eller vid jul. Om det skulle vara så att vi byter rum om en månad skulle det inte vara helt färdigrenoverat, vad vet vi inte. Jag vet inte ens vart de rummen ligger! Men jag får i alla fall mitt krav uppfylld med ett eget badrum, plus att jag får ett alldeles nyrenoverat rum.

Så starten här på Billströmska var väl inte den bästa, som ni kanske märker, men det ger mig bara höga förhoppningar om framtiden.
Jag har dock gått några varm på skolan och försökt hitta alla människor, men det är inte en kotte ute. Alla är nog inne och plockar på sina rum, skulle jag tro.
Jag längtar till morgondagen. Klockan två är det samling och då sätter det igång här på Tjörn. Det ska bli spännande. Men som sagt; en besvikelse till start, men det ska nog bli bra det här.

To be continued... Så att säga

Kommentarer
Postat av: Ellen

eget badrum?

jo man tackar ja!

då säger vi vid jul då?

moha, pusspuss

2009-09-14 @ 22:49:09
URL: http://swedishrebel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0