I händelsernas centrum

Nu känns det verkligen som att det var evigheter sen jag uppdaterade här, i alla fall i jämföresle med allt som hänt!

Let's take it from the top; Torsdagen!
Klassfest stod på schemat, och om jag var taggad! När jag anlände till Henke runt åttatiden var redan mycket bra folk där. De flesta hade förfestat sen tolv, ett, två och tre ungefär medan jag jobbat eftermiddagen till ära och därmed fick dricka ikapp på plats. Men jag anser att det gick riktigt bra. "Jag har aldrig" och "snurra flaskan" är ju två ständigt återkommande bekantskaper på fest, så varför bryta traditionen? antar jag att vi tänkte..

Det spelades rockband, spelades vanligt hederligt piano och gitarr - precis som det ska vara på en estetklassfest.
Och ja, visst kan man säga att kvällen även bjöd på lite surprises, men personligen tycker inte jag att det spelar någon roll, för personligen är det någonting man kan skratta åt senare. Men jag tror inte att inblandade personer känner likadant å andra sidan.
Men jag gick hem, och har ingen aning om vad klockan var alls när jag stupade i säng. Men jag vaknade, nöjd och glad med aningen mer huvudvärk än vad som var tanken. 

Jag for sedan med tjugo över tolv bussen till Örebro. Jag hade en dejt med Moa inplanerad. Vi satt på Java i två timmar ungefär. Bakad potatis och skagenröra - Mums! Men sedan var jag tvungen att svika sällskapet och gå vidare mot mina kära vänner H and M.
Jag hade fört över pengar, mycket pengar, på mitt konto med tanken att "här ska det minnann spenderas!!", det var ju en utmärkt idé - om det bara hade funnits något att spendera de på! När jag vanligen tar mig i kragen far in till Örebro med sisådär tusen kronor i fickan, hittar jag kläder för miljoner. I fredags, när jag väl hade tretusen (Ja så mycket!!!) med mig hittade jag fan i mig inte ett endaste klädesplagg. Besvikelsen var total. Men då övergick jag i stället åt att shoppa ännu lite mer inför studenten. Så en otroligt vacker balväska är nu köpt och en studentväska, som om inte det vore nog köpte jag mig även en stor svart skinnväska, jag är så fruktansvärt trött på min röda. A womans purse...

När jag väl kom hem, proppfull med väskor (kändes det som) var jag helt.död.i.kroppen. Huvudvärken hade glömts bort i all shoppinghast i Örebro och pang! där var den igen. Dubbelt så mycket värre. Men jag får själv ta konsekvenserna av mina handlingar, tänkte jag, så jag spendera kvällen hemma i lugnets tecken och somnade som en stock.

Lördag!
Du må tro att jag var trött när jag vaknade i lördags och jag förbannade mig själv, ännu en gång, för torsdagens bravader. Denna gång inte på grund av huvudvärk utan mina otroligt jobbiga och näst intill gråtframkallande ilningar i tänderna som uppstår av kombinationen; vodka, sockerdricka och limedrinkmix. Mina föräldrar skrattade gott åt mig må ni tro.

På kvällen tog jag min vän My under armen och vandrade ner till Bistro Bellman där SlamJam skulle stå för underhållningen. Jojo, det blev en kväll att minnas mina vänner. Jag hade riktigt riktigt roligt och vi blev lite kompis med bartendern, jag vet inte om det är ett plus eller minus än... Jag kommer till det!
Det var släktträff á la My där - helt ofrivilligt. Kusiner och kusinskusiner överallt. Men det var trevligt. Jag och My blev tillfrågade att gå på efterfest och jag var supertaggad, My med egentligen. Men tanken på att hon skulle upp tidigt på morgonen efter och knåpa i trädgården gjorde att vi helt enkelt hoppade efterfesten. Men innan dess, på Bistro gick jag till baren för att köpe mig ännu en lakritsshot - som en taggning för efterfesten. Men så hade baren stängt. Men med mina puppyeyes till hjälp och kompisrelationen (?) till bartendern (och kanske mitt "du får hela hundringen. Bara jag får en shot!!") så hällde han snällt upp en shot åt mig - en sexa! Om inte han ville supa mig under bordet så vettefan. Men jag tackade och tog emot, fortfarande fullt ovetande om att efterfesten inte skulle bli av. Jag blev rask i huvudet men My förklarade för mig att hon inte kunde gå... "Typiskt" tänkte jag. Inte för att jag så gärna ville på efterfesten, mest för att jag just druckit en lakritsshot - sexa, så taket skulle snurra sådär sjösjukaktigt när jag skulle sova.

Men däremot tog jag med My och vi var sällskap till hennes kusin när han skulle handla på papa's, och vi passade på att sjunga lite för köfolket. Jag tror vi fick sju kronor var! 
Hur som helst så kom jag tillslut hem, kanske runt halvtre. Och jo, visst snurrade taket. Men mina ögonlock var tyngre än någonsin så någon sjösjuka blev det, som tur var, inte.

Mina sista dagar på lovet har ju varit otroligt händelserika och roliga. Nu ska jag dock tagga om och leva ett nyttigt och vitt liv för ett tag. På torsdag väntas min första sökning också. Halv sex går tåget från lindesbergs station. Halv tolv befinner jag mig på Billströmsla folkhögskolan på Tjörn, utanför Göteborg. Gulp!

Men... TACK! För helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0