Edit; Manic monday

Verkligen hela min pluggdag gick åt till folkisarbete.
Fick brev från åsa idag med två obligatoriska låtar, ska välja en av dem och framföra den på provet. Jag har bokat om tider, ringt runt, mejlat och försökt hitta passande tåg som tar mig till och från skolorna. Jag och Jaqueline ska i alla fall söka åsa samtidigt och det känns skönt att vi fick söka en skola tillsammans. Nu hoppas vi bara på att vi har bil så vi slipper betala för mycket pengar för tåg och att vi även slipper övernattning.
Amanda och jag försökte fixa Liljeholmen samtidigt men det gick inte, tyvär. Hade varit guld om vi hade fått samma dag men jag var för tidig och valde fel dag och hon var sen och kunde inte välja en annan dag med eftermiddagstid. Men vi ska nog klara det ändå.

Jag vet, för mycket folkissnack just nu. Men det är det enda som existerar i mitt huvud nu. Spänningen för att testa sig själv lite, vad man kan. Nervositeten för att man ska bli besviken på sitt kunnande och inse att man inte är på den nivån man tror att man ligger på, och vad ska dem tycka? Och rädslan som ständigt kretsar i mitt huvud; hur ska jag få allting att gå ihop? Tänk om jag tar fel tåg och inte kommer fram eller att jag bara gör fel.

Vad jag vet nu är i alla fall att jag troligen kommer vara otroligt nervös, om inte annat på min första sökning, och det passar sig så dåligt att det är på den skolan jag helst av allt vill gå på - so far. Men det blir nog bra... jo, det blir det.

Snart mat, sen gym.

Kommentarer
Postat av: elina

hej sanna! tack för din kommentar i min blogg!

Jag blir så himla glad varje gång jag får en sådan kommentar, där någon skriver att jag är en inspiration. Det känns fortfarande galet att jag är på "andra sidan" nu och kan peppa andra att också komma dit. Härligt, men underligt. Jag hoppas verkligen att du når ditt mål! det är så jäääkla skönt att äntligen vara NORMAL och kunna ha normala kläder. och framförallt slippa skämmas.



och grattis till stundande studenten!

2009-04-06 @ 22:53:37
URL: http://www.tungviktaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0