Pelle Svanlösingen

Projektveckan är avslutat! Våran barnteater är uppbyggd och avklarad på fem dagar. Det känns tomt!

Let's take it from the top!

Kursen består av att en barnteater ska göras och genomföras på en vecka, vi valde att göra söta Pelle Svanslös som vi alla minns som julkalendern någon jul under våra ungdoms (?) år.
I måndags var manuset klart, likaså rollerna tillsatta och musiken började göras! Vi gjorde det enkelt för oss genom att ta befintliga låtar och skriva om texterna till kattiga sådana, byta ut svordomar som "fan" och "jävlar" till kattsingen och katt-astrof vilket inte alls är det lättast. Men det var riktigt roande måste jag säga.

Ja, repetitionerna tog fart och vips så var det torsdag och genrepet skulle genomföras, likaså en kvällsföreställning. Jag måste bara säga att spela katt måste vara det mest roande man kan göra och så... tacksamt på något vis. Try it and you get it!

Idag var det de "riktiga" föreställningarna för de små barnen. Riktgt roligt var det! De jublade när Helene cyklade enhjuling och fnissade när Måns låtsades prutta och skrek av skräck när Luis skällde "Ger er iväg!!". Och inte minst - kom upp och dansade med oss på finallåten! De var så söta och tacksamma med kramar efteråt. Jag fick till och med ta ett idolkort. En liten tjej kom fram till mig och sa " jag heter också Alice", så lärar-Andrea passade på att knäppa ett riktigt idolkort. Kul att prova på "kändislivet" lite, om man nu kan kalla det för det.

Men mest av allt är det inte barnens glada miner eller medspelande som väger tyngst, utan det är hur fantastiskt kul vi har haft tillsammans och jag har verkligen insett vilken bra sammanhållning vi faktiskt har! Med det i bagaget känns det tungt att tänka på allt som komma skall med you know what, men vi väljer att inte tänka på det. Just nu!

Jag kan bara göra en Gerda och tacka alla för den här underbara veckan och inte minst Staffan, Andrea och Ingeborg som bjudit på thé och kaffe om dagarna och bullar och kakor och alltid, alltid, alltid bara funnits där och stöttat i replikproblem och sjukdomsproblem. Ni är de bästa någonsin!

Nu väntas lov med underbara vila och tillfrisknadstid med nio timmars bokad körkortsteoritid och tre timmars körlektioner och en hel massa plugg, men vem klagar?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0