Over the Rainbow

Två uppdateringar på en dag. I'm impressed.

Jag vet att jag nu är lite seg i starten, men jag tänkte att "vad fan, bättre sent än aldrig".

I dagarna hände inte bara det historiska valet i USA, (som jag av någon anledning inte kan släppa tack vare Obamas fantastiska segertal), nej vänner, Sverige ligger inte långt bakom i historien.
Från och med den första maj nästa år är det tillåtet för homosexuella par att gifta sig!
Jag kan bara säga: Äntligen!
Jag vet inte hur stor koll ni har på hur det hela gick till (inte för att jag har det egentligen), men jag tänkte göra en liten summé här, bara för er.

Ja, som ni vet så styrs det här landet av en Allians (let's take it from the real top!) bestående av Centerpartiet, folkpartiet, kristdemokraterna och Moderaterna. Lagförslaget om könsneutrala äktenskap bearbetades men endast ett parti sa emot - gissa vilket! Jo, just det. Kristdemokraterna. Snacka om att den där Göran Hägglund ligger på minus på min lista nu. Han har kämpat länge för att komma överens med de övriga partierna med förslag som att ta ifrån kyrkan vigselrätten eller inte låta de könsneutrala äktenskapen kallas giftemål utan liknande dagens "partnerskap". Allt detta är helt galet enligt mig! Men, smaken är ju, som alla vet, som baken.

Regeringen bestämde i alla fall tillslut att ge frågan till Riksdagen (som består av Miljöpartiet, Socialdemokraterna och Vänsterpartiet). Och eftersom dem är så fantastiskt bra (speciellt socialdemokraterna tack vare Mona Sahlin) och demokratiska och värnar om hela landet och att alla är lika mycket värda är svaret med 99,9% säkerhet JA till att homosexuella ska få gifta sig!

Det må vara dumt, men av någon anledning känner jag någon slags skadeglädje för de människor i vårat land som har så enorma problem med homosexuella och deras läggning. De må sitta där i sina röda små stugor och beklaga sig över att det bara är ett nytt mode eller att det är en sjukdom, så länge de bara sitter där. Men de idioter som går fria i det här landet, som har någon sjuk Hitler-inspirerad fixidé att alla HBT personer ska dö, det är de jag känner denna ilska och skadeglädje för. För det är de som har förlorat, de som är underlägsna, det är de som har tappat kontrollen. Äntligen har det här landet sättit ner foten och visat att det fan inte är okej! Äntligen har riksdagen/regeringen bevisat att vi är det moderna land vi utmärker oss för att vara. Äntligen!

Plus, att det här borde vara ett tillräckligt starkt argument för att Alliansen härmed ska brytas upp och återgå till sin ursprungliga form! De kan ju aldrig komma överrens!


Men som ett bra avslut på detta politiska inlägg (det tycks bli mest sådana nu för tiden);
Lite Melissa Horn.


"Du släckte alla ljusen den natten
Och det tände varje rum
Det vackra sa farväl och jag försvann

Du släckte alla ljusen den natten
Och jag minns varje sekund
Din sorg blev deras glädje för en stund.

Och jag följde dig längs vägen den natten, så vuxen i din hand
Men om en vän kan viska och ett löfte brista, då går jag hellre hem
Du håller mig kvar i nått jag lämnat, för länge sen"

- Kvar i nått jag lämnat

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vet du om att du skriver helt otroligt bra?! Det är som när man börjar läsa en bra bok som man bara inte kan lägga ifrån sig. Man bara Måste fortsätta läsa. Och det min vän, är en talang.

2008-11-07 @ 23:05:32
URL: http://jenniegunnarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0