Melissa Horn.

Så kom helgen. Efterlängtad och behövlig.
Tanken är att jag ska spendera min helg precis, just här. Vid datorn. Allt för att studera och få bort högen av uppgifter som jag har i mitt liv.

Men så bara sådär, så gjorde jag någonting brutalt och olagligt. Jag laddade ner Melissa Horns skiva "långa nätter". Det är det bästa olagliga jag gjort i mitt liv. Vilken underbar röst, vilken underbar människa med underbara texter, så ärliga, så... jag.

Till viss mån har jag lite svårt för svenska texter då jag anser att svenska är ett otroligt fult språk, men Melissa Horn får mig att glömma bort att språket är svenska och att hon i:ar i sin sång, det enda som räknas är texterna som träffar mig rakt in i hjärtat och blir till en enorm inspiration till att leva på hoppet igen. Trots att man har hört liknande texter miljoner gånger förut, har hon en övertygelse som gör att man inte känner sig ensam. Jag är inte ensam. På något vis finner jag det behövande i dagens samhälle.

Trots mitt olagliga snedsteg har jag bestämt mig för att ta mitt gymnasiekort in till Örebro för att inhandla mig en skiva fylld av inspiration, vackra pianotoner och en vacker röst, tröstande texter och framför allt - Melissa Horn.

Så för att ta vara på denna inspiration till  livet jag just fått. Blev skrivandet mitt "locket av". Tacka vet jag internet, där varje ord jag skriver svävar ut till ingenstans och förevigar denna stund, dessa fem minuter av mitt liv som aldrig någonsin kommer tillbaka. De är förevigt borta, förevigt förevigat.
Allt tack vare Melissa Horn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0