Through your eyes

Jag trodde att våren var på väg med allt vad våren har att bjuda på - videkissar, soliga dagar, vakna en lördagmorgon till fågelkvitter och sprudlande kärlek vart man än vänder sig. Men bara sådär, en kväll i mars, den tjugofjärde för att vara exakt faller snön ner från himlen igen och allt blir sådär vitt igen, allt blir sådär... som vi har tröttnat på nu!
Jag hade sett fram emot fågelkvitter på morgnarna, härliga somriga dagar och sprudlande vårkänslor, men det får vänta!

Men trots att vintern slagit tillbaka och fått sin revanch för de så tråkiga vintermånaderna kan jag inte låta bli att njuta lite av livet - i alla fall så länge jag kan hålla mig inomhus vid kaminen (helst utan minsta tanke eller behov av att få bort högen av skolarbete som bara växer här bredvid mig). För oavsett snön som lyser vit på marken, de kala träden som svajar i vinden och kylan som sticker som nålar så fort man går ut är det vår inom mig. Inom mig kvittrar fåglarna, träden börjar slå ut sina löv och vårkänslorna spirar sedan länge. Och för första gången på länge har jag någonting värt att längta efter, någonting att kämpa för igen. Och för första gången på länge orkar eller vill jag inte bry mig om vad andra människor tycker. Jag vill bara vara jag och sån jag borde vara, sån som mitt hjärta tycker jag ska vara. Jag orkar inte med ännu en period i mitt liv när jag inte kan säga det jag vill säga för att det är pinsamt för andra eller för att det är "fel" att säga - enligt någon annan. Nu vill jag bara leva, med andra som förstår sig på mig och ingen annan, men människor jag känner mig trygg med, människor som låter mig vara mig själv. Och äntligen har jag hittat en sådan människa... 

All the time I tried to tell you, dear.
Birds are singing simple songs for you and me now that you are here.
I want to see you hear the things I do now that you're mine,
A very pretty sight through my eyes.
I'll always be waiting here for you.
I will always stand here holding dandelions and chocolate for you.
I want to see you watching what I see now that you're mine..
The cloud that keeps on changing till the end of time.
With you here these pretty things keep appearing in my mind.
Through your eyes...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0