Stormsteg

För er som inte är en del av mitt dagliga liv känns det som att det kanske behövs en uppdatering. Våran stora, enorma, skrämmande men ack, så roliga föreställning vid namn "Cotton Club" har premiär om en vecka idag! Men vi fuskar lite med skolföreställningar redan på onsdag nästa vecka.
Jag är så nervös så jag seriöst tror att jag snart tuppar av att syrebrist - för jag andas inte! Det känns i alla fall så. Det är låtar som ska sitta, repliker likaså och koreografi plus en jävla massa självförtroende som för närvarande inte alls finns där den bör finnas just nu.

Inte nog med att min egen press på mig själv växer sig högre och högre börjar jag nu bli extremt orolig för mina medspelare som vissa av dem inte ens en sida av manus - ungefär. Så jag hoppas vissa rycker upp sig, på stubinen. Fredag, lördag, söndag, måndag, tisdag. Fem dagar har vi på oss att förbereda för föreställningen. Fem dagar av förberedelser i skolan. Jag är trött på tjat om ersättning, mat och sura miner över att vara i skolan på en lördag och repa. Fattar inte folk att det är premiär om en vecka?! If we could our work this wouldn't be necessary. Så sluta klaga och sätt igång och jobba och kan det vi måste kunna!

Jag är så nervös så jag inte ens vet vad jag ska skriva, mer än att mitt huvud värker och kroppen är trött trots knarkande av Berocca, jag hoppas det ändrar sig snarast. Men jag vet att jag kommer älska det där, jag vet det så väl och nästa lördag kväll när allting är över kommer jag gråta bara för att det är över. Jag kommer sakna det.

Men för att tala om något annat som går att uttrycka lite mer i ord; idag kom min efterlängtade skinnjacka.. Mmm. Älska den liksom. Än är jag dock inte så bekväm eftersom det enda som slår mig är hur snygga alla andra tjejer är i sina snygga skinnjackor....Meen, jag bestämmer mig för att inte tänka på det, for once.

Ikväll blir det Private Practise på tv, sedermera läsa manus och drömma.... Och only me vet om vad. Mmm. Galet, men åh så härligt och vårigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0