Drömmar.

Har ni någonsin känt den där maktlösa känslan. Den där känslan som smyger sig på när man vill ha någonting så starkt men som man inte kan få? Har ni någonsin känt desperationen efter någonting så ni bara velat skrika? Om ni har det, förstår ni exakt hur jag känner - just, precis nu.
 
Säg att du hittat någonting nytt, gått ifrån ditt gamla jag. Det du en gång hade låg begravet inom dig är nu borta - du är fri! Sen ser du något nytt, en ny sida av något du aldrig sett förut, och du kan inte, inte ens för en sekund få det att försvinna från ditt huvud. Det enda som faktiskt existerar är det där! Det finns inga band mellan dig och... det där, det finns inga känslor från någons sida. Det finns något annat som inte går att sätta fingret på. Bara det att du vet exakt vad du vill ha.


Om dröm vore verklighet skulle jag inte vilja ha det ovanstående, inte vad jag vet. Men verklighet förblir verklighet och dröm förblir dröm so I guess we'll never know. Och det är just det som är så häftigt! Men varför skriker då kroppen av desperation?! Varför kan aldrig tankar skilja på verklighet och dröm?

En kväll var allt som krävdes - tydligen. Några få timmar, några få meningar, några få utbytta ord, några få blickar. Det var allt som krävdes för att släppa det gamla, gå vidare och fastna igen.
Det här säger er ingenting, det säger inte mig någonting mer än att jag känner igen det. Och som pricken över i:et byggs en längtan efter någonting, någonting som får en att sträva framåt, vilja gå framåt och utvecklas. Man vill inte vända, aldrig någonsin igen.
I all denna maktlöshet finner man någonting större än desperationen som byggs och känslan av att vara maktlös, någonting som inte går att sätta fingret på...


Kommentarer
Postat av: Erik

jag tycker det blir enklast om jag svarar under det här inlägget, så därför gör jag det!
och Beatles-albumet heter "på riktigt" Magical Mystery Tour (men med Hellbergsk uttal kan det ju lätt bli "Medical mystery Tour"), det albumet kan för övrigt vara Beatles bästa, om det intresserar :P

Nä, Reinfeldt är tråkig. Från och med nu är du och jag de första meddlemmarna i "inte-tycka-om-Reinfeldt-klubben" som jag nyss startade ;)

Vad var det där för lite konstig kommentar "Inte 365 dagar, 365". (Haha). Men OM jag gjort fel så uräktar jag mig hövligt och hoppas att jag är förlåten? :P

Den sista kommentaren från dig, säännää the stammis, var den om att lördagskvällen var bäst. Kan inte säga så mkt mer om det - för det var den ju. :D

2008-02-23 @ 23:42:29
Postat av: Erik

Nu skrev jag fel igen, det blev ju inge roligt typ. För han sa till och med "Medical mystery TOWER", vad är det för knas?

2008-02-23 @ 23:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0