Hangover?

Jag har aldrig förstått och kommer nog aldrig förstå bakfylla. Det är ett mysterium i sig, kanske, tack vare mitt exemplariska jag (?), aldrig blivit sådär otroligt, jobbigt jättefull och spytt och haft mig. Men nära där till och det räcker gott och väl. Nej, jag har haft turen att klara mig bra, förrutom på ett plan, jag verkar ha fått den där segheten i stället. Av någon anledning tycks jag alltid vara mer trött än någon annan av mina partypolare. Av någon anledning är det jag som kliver upp ur sängen och går direkt till tv:n för att somna om igen, hela dagen. 

Idag är en sådan dag. Fast å andra sidan har jag besökt storstan, men jag fick kämpa för att hålla upp ögonlocken i bilen dit och dän. Så egentligen kan jag väl säga att dagens "bakfylla" (om man ens kan klassa det som det, jag är tveksam) är aningen bättre än övriga.

För er som inte vet, eller har förstått det så var jag ute och roade mig igår, i staden, den lilla staden - Lindesberg. Personalfest stod på schemat, vilket förövrigt var jättejätte trevligt att träffa alla utanför arbetet, och även cheferna. Inte nog med att det var personalfest skulle även en releasefest äga rum på hotellet. Någa få av kulturskolans lärare har släppt en skiva och jag kan säga att jag har lyssnat på Myspace och där finns ingen brist på talang inte. Men åter till storyn.
Jag och min vän Gerda begav oss runt halv tio till hotellet och upptäckte att där var det folktomt. Nog för att festen startade redan klockan sju, men att den vore över redan halv tio kändes lite för mycket. Men vi tog oss i alla fall vidare mot Bistro, för det ska ni veta, om det var några som ville parta just denna kväll, så var det vi!

Väl framme vid bistro upptäcker vi ju att där inne sitter ju hela lärarskaran, på rad, så vacker. Medan jag och Gerda stod och funderade utanför om vi skulle våga oss in eller inte så ringer Frida så rart på mobilen. Hon bjuder oss, helt impulsivt till Bea som dagen till ära fyllde arton år. Så vi begav oss dit, för en stund. Sedan drog hela gänget vidare till - just det, Bistro.
Trots en tidig kväll, hemma redan kvart i ett, så var jag trött som bara den! Jag tror jag håller på att åldras. De senaste festerna jag har besökt har jag blivit trött redan runt tolv, det måste ändras!

Hur som helst så blev dagen/kvällen kanon och jag hoppas att den reprisas snart igen.

Hur såg din kväll ut?


Kommentarer
Postat av: victoria

omg! leandro min kärlek, tell me all about it!! haha..du skulle aldrig sagt det, nu är jag nyyyfiken!

2008-12-07 @ 17:31:48
URL: http://palea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0