Lucia

Idag är det Lucia! Men det tjuvstartades lite igår i skolan. Jag älskar Lucia. Men sjunger låtarna så där jobbigt mycket så när det tillslut är över vill man bara spy på låtarna och aldrig, aldrig mer sjunga dem igen! Men så går det ett år, och längtan börjar krypa i en, längtan efter ljuset i mörkret, längtan efter traditioner, längtan efter Lucia.
Ända sen jag var elva år har jag lussat varje år, otaliga gånger (förrutom förra året måste jag medge då jag befann mig i Marocko) och därför känns det nu tomt att tänka att det här kunde varit sista gången. Men det var ett bra avslut, för jag tyckte seriöst att vi gjorde det bra! Bättre än på repen till och med.
Och att tala om den där...fjärilar-i-magen-känslan som infann sig när dörrarna öppnades och man klev in i aulan, jag vet inte. Men man kanske kan uttrycka det så att man älskar det, trots enorm nervositet.

En annan sak som är väldigt konstig på Lucia är att man alltid är mest nervös då, vad man än ska göra under året så är det alltid Lucia man är mest nervös inför!

Hur som helst. Mysigt var det i alla fall.
Efter att ha gått upp klockan fem i går morse (motsvarande halv åtta andra dagar) är jag otroligt trött och seg idag, men ännu ett Luciatåg ska genoföras med Bergslagens Lucia och imorgon ska jag jobba på kvällen!
That's my weekend.

Ta väl hand om er


Innan första föreställningen. Det var allt annat än inte nervöst.




Jag och Gerda
<3


Kommentarer
Postat av: Gerda

jag tycker vissa bär upp sin huvudbonad bättre än andra på det sista kortet om man säger så... ;) lycka till på bergslagens lucia idag min kära! <3

2008-12-13 @ 13:21:14
URL: http://gerdabostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0