Ta min hand, det brinner en eld

Jag älskar musik som berör mig, som får mig att tänka till, ta till mig budskapet. Jag älskar låtar med texter som skulle kunna handla om mig. Det får mig liksom på bättre humör. Jag kan tycka att det är lite konstigt att att blir glad av att lyssna på en sorglig text (förrutom heaven  11 september specialen då, för den är lite utöver det vanliga), det mest normala vore väl ändå att lyssna på något glatt så man blir på gott humör. Men är det inte extremt jobbigt att lyssna på folks lyckliga liv när man själv bara vill gömma sig och isolera sig från omvärlden som aldrig förstår. Lars Winnerbäck har en förmåga att skriva sånt jag själv skulle kunna skrivit om mitt liv, eller om mina känslor. Och jag älskar det, jag älskar att känna igen mig i saker. Då är man inte lika ensam längre.

Planen med hela det här inlägget var att ge ett exempel på nåt bra han skrivit som jag känt igen mig i, men ett av alla miljoner textsnuttar jag har sparade, nedskrivna är en omöjlighet. Så jag väljer dem som passar allra bäst in på mitt liv just nu. Det är poesi, mina vänner. Av den finaste, dyrbaraste sort, om jag får säga min åsikt.


"Jag kanske talar till mig själv när jag säger

att man borde stanna upp ibland och se,

för man lär sig ingenting på att blunda för sitt liv

och bara springa runt och låtsas att man ler"

"Det är så lätt att kasta kärlek, där den vackert tas emot
Men det är inte lika lätt att vara såld på nån som inte går att nå"

"tack för skymningens sånger
tack för nattens alla lögner
tack för rodnaden om morgonen
och drömmarna på dan"

"jag har saknat ditt skratt
jag har saknat ditt hår
jag har saknat att ringa ibland
och berätta om hur det går
"

"det går kvällar ibland när jag inte
ens undrar vad du gör
"

Förstår ni vad jag menar? Det är så himla perfekt, så vackert. Jag finner inte ord!
Jag längtar till den 5 december. Det kommer bli en kväll fylld av lycka då Lasse står på scen i Örebro. Jag kommer älska varenda sekund och jag kommer njuta, jag kommer dyrka det! Längtan!!

Gud vilket meningslöst inlägg, tänker ni. Läs mellan raderna, säger jag.


Kommentarer
Postat av: Alexander

Sen när kan någon klassa känslor som värdelöst?

2007-10-07 @ 21:57:52
URL: http://secondhome.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0